مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ تعاونی در این استان به ثبت رسیده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه دوم کشور را در موضوع تشکیل تعاونی به دست آورده است.

غلامرضا اشرفی در دهمین نشست گروه کاری اشتغال و چهارمین نشست ستاد توسعه تعاون شهرستان فردوس افزود: طبق اعلام مرکز آمار ایران همچنین مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت متبوع تعداد تعاونی‌های در حال بهره‌برداری و در دست اجرای استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ بیشترین رشد را بین ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بعد از استان فارس داشته است.

وی اظهار داشت: ۷۸ تعاونی در شهرستان فردوس فعال هستند و یک هزار و ۳۳۹ نفر اشتغالزایی این تعاونی‌ها بوده که با پنج هزار و ۴۴۰ عضو فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سفر بهمن ماه تیم اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان و شهرستان فردوس گفت: ۵۱ طرح از طرف فرمانداری فردوس برای بررسی و پرداخت تسهیلات ارائه شده که در دست بررسی است و به زودی طرح‌های مصوب برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های شهرستان معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تحقق تعهدات شهرستان فردوس در سیاست‌های فعال بازار کار در سال ۹۹ از جمله طرح یارانه دستمزد کارآموزی در محیط کار واقعی و جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی، جذب ۳۴ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی و تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید افزود: فردوس جزو شهرستان‌های طراز اول استان در جذب تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بوده است.

اشرفی بیان کرد: حدود هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی توسط بانک‌های شهرستان فردوس به متقاضیان پرداخت شده و ۸۰ درصد طرح‌های معرفی شده به بانک تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

فرماندار فردوس هم در این نشست گفت: کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال روستایی تعهدات ایجاد اشتغال بنگاه‌ها را رصد کنند.

حمید حلاج مقدم با اشاره به بروکراسی اداری در صدور مجوز برخی طرح‌ها از جمله در نظام مهندسی کشاورزی، خواستار تسریع و تسهیل در صدور مجوزها و موافقت با راه‌اندازی کسب و کارها در سطح استان وفق مصوبه اخیر شورای عالی اداری ابلاغی رییس جمهوری شد.

وی بیان کرد: در سفر بهمن ماه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فردوس، درخواست‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری مجموعه شستا در فرآوری معادن شهرستان و پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌های نیمه تمام ارائه شد و انتظار داریم با توجه به قول مساعد دکتر منصوری، طرح‌های مد نظر در دستور کار قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از مدیران شرکت‌های تعاونی مسائل و مشکلات خود را در حوزه صدور مجوزها و تسهیلات سرمایه در گردش ارائه کردند و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز قول پیگیری داد.