معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبه ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی طرح توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: در پی سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ به منطقه نهبندان، دستوراتی برای تهیه طرح ویژه درخصوص رشد و توسعه منطقه نهبندان ارائه شد.

وی گفت: هیات دولت هم در این خصوص مصوبه‌ای داشت که ابلاغ و بخش‌هایی از آن در دولت‌های بعد اجرا شد اما قسمت عمده‌ای از این مصوبه معطل مانده بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از استقرار دولت سیزدهم و در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، تصمیم گرفته شد که مصوبه مورد نظر بازنگری شود و در سفر دوم رئیس جمهور نیز بر اجرای طرح بازنگری توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه تاکید شد.

وی گفت: پس از پیگیری‌های لازم، مصوبات طرح توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در دولت نهایی شد و تاکنون مصوبات ۱۱ دستگاه اجرایی با بیش از ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات پیش بینی شده، ابلاغ شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه منتظر ابلاغ مصوبات دیگر دستگاه‌های اجرایی در این خصوص هستیم افزود: بیشتر این اعتبارات ملی و بخش کمی از آن، استانی است.

وی تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات طرح توسعه نهبندان و سربیشه شاهد رشد و پیشرفت این ۲ شهرستان مرزی خواهیم بود.

نهبندان و سربیشه از شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان هستند که با هم مرز مشترک دارند.v

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور