مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تکمیل مسکن محرومان مناطق شهری استان اختصاص یافت.

رضا سلم آبادی روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: براساس تورم ایجاد شده در جامعه ارزش پنج هزار واحد مسکن محرومان استان که توسط کمیته امداد در دست احداث است، حدود هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت مسکن مددجویان کمیته امداد در استان به خوبی پیش می‌رود گفت: از پنج هزار واحد مسکونی سهم کمیته امداد، چهار هزار و ۴۰۰ واحد تا ۱۴ اسفند امسال تحویل متقاضیان خواهد شد که سه هزار و ۹۹۶ واحد روستایی و بقیه شهری است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: درخصوص ساخت مسکن محرومان در شهر بیرجند، در حال حاضر زمین در سه نقطه کلاته بجدی، شکراب و چهکند واگذار شده و کار ساخت به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برای هر یک متر مربع یک میلیون تومان نیاز بود که متاسفانه افزایش قیمت‌ها باعث شده تا در حال حاضر قیمت ساخت هر متر مربع مسکن حدود ۲.۵ میلیون تومان تمام شود، لذا برای حل این موضوع ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای خانه‌هایی که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند از مرکز در نظر گرفته شده است.

سلم آبادی گفت: در برخی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ساخت واحدهای مسکونی شهری بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط در بیرجند عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۹ واحد مسکن محرومان شهری خراسان جنوبی مربوطه به مرکز استان است گفت: ۸۴ واحد در چهکند، ۲۴۰ واحد در شکراب، ۶۲ واحد در کلاته بجدی است و ۴۰ واحد هنوز زمین آن مشخص نشده و به زودی آنها هم مشخص خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: کمیته امداد هیچ مبلغی بابت زمین از مددجویان دریافت نکرده و به ازای هر واحد مسکونی ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ خانواده مددجو در خراسان جنوبی خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند گفت: همچنین از ابتدای امسال به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا، ۶۲ هزار مراجعه کننده غیرمددجو داشتیم که برای دریافت تسهیلات کارگشایی یا خدمات معیشتی به این نهاد مراجعه کردند.

سلم آبادی گفت: اکنون هیچ خانواده‌ای در نوبت برای زیر پوشش قرار گرفتن در خراسان جنوبی نداریم و حدود هزار غیرمددجو در استان در نوبت دریافت تسهیلات کارگشایی هستند.