استاندار خراسان جنوبی خواستار استفاده از ظرفیت‌های بودجه‌ای کشور شد و گفت: یکی از این ظرفیت‌ها اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به حوزه ورزش است.

جواد قناعت در هفتمین نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان در سال جاری افزود: تحقق این ظرفیت قانونی موجب توسعه ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان می‌شود که در این زمینه می‌توان از تجربه موفق سایر استان‌ها نیز بهره گرفت.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان مجاز هستند با هماهنگی دبیرخانه شورا یک درصد اعتبارات خود را در حوزه ورزش و پروژه‌های اولویت‌دار در این زمینه هزینه کنند که تحقق آن نیاز به همراهی دستگاه‌ها دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این یک درصد برای یک دستگاه شاید رقم ناچیزی باشد اما با تجمیع ارقام می‌توان بسیاری از پروژه‌های ورزشی استان را تکمیل کرد و در اختیار مردم قرار داد.

وی افزود: پیشنهاد هزینه‌کرد سهم یک درصد برای تکمیل پروژه‌های ورزشی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه از سوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شده و علیرغم اینکه تکمیل پروژه‌های ورزشی ارتباطی به امور اقتصادی و دارایی ندارد اما شاهد ارائه پیشنهاد خلاقانه از سوی مدیر این دستگاه برای پیشرفت و توسعه استان هستیم.

دستگاه‌های همراه تشویق می‌شوند

قناعت گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه اختصاص یک درصد اعتبارات خود به بخش ورزش استان همراهی کنند، تشویق می‌شوند که مساعدت‌ در زمینه تامین کسری بودجه هزینه‌ای دستگاه و افزایش تخصیص اعتبارات تملک دارایی از جمله این مشوق‌هاست.

وی با بیان اینکه این طرح در بازه زمانی ۲ تا سه سال اجرا خواهد شد افزود: مدیران دستگاه‌ها با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان پروژه‌های دارای اولویت را شناسایی و احصا کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار دیگر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بر تشکیل کارگروه واگذاری طرح‌های دولتی به بخش غیردولتی در استان براساس ماده ۲۷ قانون الحاق تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی برای پروژه‌های که می‌خواهند در قالب ماده پنج قانون الحاق ۲ واگذار کنند ابتدا فرآیند ماده ۲۷ را طی کرده باشند و اگر به هر دلیل متقاضی نداشت، ماده پنج قانون الحاق اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی: یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه ورزش هزینه شود

کسب رتبه دوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

قناعت همچنین گفت: طبق ارزیابی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی حائز رتبه دوم کشور به لحاظ عملکردی بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور شد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان براساس این ارزیابی بین ۳۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از لحاظ عملکردی موفق به کسب رتبه دوم شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: توجه به منابع انسانی در زمینه انگیزشی، تدوین سند تحول، رشد جذب منابع مالی در حوزه تملک دارایی با ۱۰۷ درصد، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها، تعامل جدی با معاونت‌های وزارتخانه، برنامه محوری، خلاقیت و چابک‌سازی در اجرای برنامه‌ها، پیگیری‌های جدی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و تامین نیازهای زیرساختی، حضور فعال در شهرستان‌ها و تمرکززدایی در اجرای برنامه‌های محوری از جمله شاخص‌های این ارزیابی است.

کارگروه واگذاری طرح‌ها به بخش غیردولتی تشکیل شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به ظرفیت قانونی در ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی از پروژه‌های عمرانی خود را به بخش‌ غیردولتی با ساز و کاری که در قانون پیش‌بینی شده است، واگذار کنند گفت: دستگاه‌های اجرایی کارگروه‌ واگذاری را تشکیل دهند که امیدواریم در استان منشأ خیر شود.

حمید جهانشاهی ادامه داد: همچنین براساس ماده ۵۳ قانون الحاق، همه دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی خود در امور ورزشی هستند.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این قانون اجرا شود تا بتوانیم بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی خراسان جنوبی را تکمیل کرده و به اتمام برسانیم که در این زمینه مشوق‌هایی به توصیه استاندار برای دستگاه‌هایی که همراهی کنند در نظر گرفته می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور