رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در شعب اخذ رای استان به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم در انتخابات اسفند امسال همکاری می‌کنند.

 سید محمدرضا طالبی  در نشست ستاد انتخابات استان با اشاره به پیش‌بینی ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان اظهار کرد: با توجه به تغییر قانون انتخابات، عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای باید به قوانین جدید اشراف داشته باشند.

وی عنوان کرد: در زمینه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از ابتدای شروع کار ستاد براساس برنامه ‌زمان‌بندی که وزارت کشور در اختیار ما قرار داده، فرایند کار را دنبال کردیم و هیچ‌گونه عقب‌ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی باید نسبت به قوانین و دستوالعمل‌ها مطلع و مسلط باشند، بیان کرد: در این راستا آموزش‌ عوامل اجرایی به صورت مرتب در حال برگزاری است.

طالبی عنوان کرد: مانور فنی دستگاه‌های احراز هویت انتخابات در سطح استان برگزار شده، همچنین تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در این استان فراهم و تجهیزات و ملزومات مورد نیاز تامین شده است.

وی ادامه داد: مشکل ارتباطی در شعب اخذ رای نداریم و آمادگی لازم از همین الان برای اخذ رای مردم وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به رفع مشکلات ارتباطی در شعب اخذ رای استان، گفت: نیروی‌های پشتیبان یا رزرو عوامل اجرایی پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز به حضورشان در شعب اخذ رای، مشکلی برای تامین نیرو نداشته باشیم.

۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی انتخابات در خراسان جنوبی هستند

طالبی تصریح کرد: موارد امنیتی انتخابات در استان کاملا لحاظ شده و ستاد امنیت انتخابات به صورت مرتب در حال برگزاری است و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز به وظایف خود به نحو احسن در حوزه انتخابات عمل می‌کنند.

وی افزود: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات رقابتی در سلامت و امنیت کامل وجود دارد و باری دیگر انتخاباتی با مشارکت بالای مردم در استان خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تعامل موضوع مهمی‌ است که همه عوامل اجرایی انتخابات باید به آن توجه ویژه داشته باشند و تنها هدف باید این باشد که با نهایت همکاری، مردم در سلامت و امنیت کامل پای صندوق‌ها حاضر شوند و نامزد موردنظر خود را انتخاب کنند.

طالبی با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات پرشور در سال جاری، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان در راستای کاهش مشارکت سیاسی مردم، حضور حداکثری مردم در انتخابات نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی به توصیه و رهنمودهای رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: با عمل به این توصیه‌ها تمام نقشه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

طالبی تصریح کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال با توجه به اینکه همه نیروهای ضدانقلاب علیه ایران صف آرائی کرده تا این رویداد، کمرنگ و بی رونق برگزار شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، همه بدانیم که راه توسعه کشور، استقلال و استمرار همه جانبه، مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.