#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌ جنوبی با اشاره به افزایش ۱.۱ درصدی وقایع ولادت در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ ، گفت: نسبت جنسی در وقایع ولات ثبت شده در سال گذشته ۱۰۸ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۸ تولد پسر به ثبت رسیده است.

علیرضا مهرآور اظهار کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده استان در سال گذشته ۹ هزار و ۹۸۴ واقعه شهری و ۴ هزار و ۹۶۰ واقعه روستایی بوده است.

وی بیان کرد: فراوانی نام نوزادان متولد شده در استان طی سال گذشته بیشترین فراوانی نام در گروه پسران به ترتیب شامل نام‌های امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، محمد و علی و در گروه دختران شامل فاطمه، فاطمه‌زهرا، زینب، زهرا و حلما بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته مجموع وقایع ولادت ثبت شده در استان ۱۴ هزار و ۹۴۴ واقعه بوده است، تصریح کرد: نسبت جنسی در وقایع ولات ثبت شده در سال گذشته ۱۰۸ بوده یعنی به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۸ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۱.۱ درصدی وقایع ولادت سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، اظهار کرد: طی  سال گذشته میانگین سن مادرانی که صاحب فرزند شده‌اند حدود ۳۰ سال و میانگین سن پدران حدود ۳۴ سال بوده است.

مهرآور یادآور شد: میانگین سن فوت‌شدگان در گروه بانوان حدود ۷۱ سال و در گروه آقایان ۶۷ سال بوده است؛ همچنین ۴۹۹۹ واقعه فوت در استان طی سال گذشته ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه  درسال ۹۹ با افزایش ۴.۶ درصدی همراه بوده است.