فرماندار قاینات گفت: ۱۵۵ طرح عمرانی و خدماتی در ایام دهه فجر با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

محمد کریمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۰ طرح در مناطق شهری و ۸۵ طرح در روستاها مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این طرح‌ها، عملیات اجرایی ۱۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان در شهرستان قاینات آغاز می‌شود.

فرماندار قاینات گفت: بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری، مجتمع حمایتی آرین‌شهر، فاضلاب مرکز آموزش درمانی شهدا ، کلنگ‌زنی گازرسانی به ۱۳ روستا از شاخص‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که اعتبار مورد نیاز آن از منابع ملی، استانی، داخلی، ۲ درصد نفت و ماده ۱۰ و ۱۲ تامین می‌شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی در سطح دنیا شناخته شد و توانست الگویی از قیام های مردمی براساس ارزش های الهی را در سطح دنیا و به خصوص جهان اسلام رقم بزند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ از مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان در قرن بیستم است، انقلابی که با تغییر رژیم پهلوی، قطع وابستگی کشور به قدرت های سلطه‌گر را به همراه داشت.

کریمی ادامه داد: ایران اسلامی و انقلاب آن مکتبی است که اندیشه مردمش برخوردار از دو فرهنگ غنی انتظار و عاشورایی است، مردم آن اسلام را می‌خواستند و این منطق رمز پایداری انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته بوده است.

وی گفت: دلیل این که مردم پایه و اساس اقتدار ملی و صیانت از نظام به هر قیمت بوده‌اند، از همین منطق است و عِرق و عزت ملی اجازه نمی‌داد و نمی‌دهد که کشورش تحت سلطه و نفوذ بیگانگان باشد، لذا استقلال طلبی و مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی از مهمترین عوامل بروز و ظهور انقلاب اسلامی است.