#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تشکیل شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این اداره کل خبر داد.
محمود رمضانی با بیان این که در آستانه دهه ولایت و امامت قرار داریم، عنوان کرد: این دهه جریانی الهی است که با عید قربان به‌عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلیگاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

وی با اشاره به این که باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش‌های آن را به نسل های جدید منتقل کنیم، ادامه داد: این ولایت است که می‌تواند با بصیرت و تفکر و اندیشه راه را برای سایر عناصر باز کند و در کنار آن عبادت، زکات و اصل مهم عدالت را به اجرا برساند تا جامعه انسانی به تعالی حقیقی دست یابد.

رمضانی با تاکید بر این که در همین رابطه فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری خصوصا برای نسل جوان در سطح استان پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به این که دشمن فضای مجازی را بستر اصلی فعالیت های خود در راستای تضعیف ولایت قرار داده است، ما نیز باید در این فضا فعالیت بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع جهاد تبیین نیاز است در این ایام بیشتر به رابطه امامت و ولایت فقیه بپردازیم و تمرکز ها به صورت محوری روی این برنامه ها معطوف شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به تعدادی از اهم برنامه های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: برای برگزاری جشن های عمومی در سطح شهر با همکاری مؤسسات فرهنگی و هنری استان مجوز صادر شده است.

مضانی با اشاره به برنامه رونمایی از آلبوم آثار منتخب جشنواره خوشنویسی رضوی با حضور اساتید خوشنویسی، یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه سینمایی و تولید مستندی با محوریت دهه ولایت و کمک به ایتام و توزیع گوشت قربانی و تاثیر این دوعید بر زندگی فقرا از دیگر برنامه های این ایام است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش های “بخوان مرا با صدای آهسته” به کارگردانی آقای عباس زاده و “فخرالزمان” به کارگردانی آقای مسروری از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای شب شعر ولایت در ۲۱ تیر ماه در محل بوستان کاجستان با حضور عموم مردم خبر داد و گفت: برگزاری اختتامیه جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور و برپایی نمایشگاه آثار این جشنواره نیز برنامه ریزی شده است.

رمضانی به رونمایی از کتاب، مکاتبه با رسانه ها درخصوص تولید محتوا مطابق روز شمار دهه امامت و ولایت و تجلیل از نویسندگان و ناشرانی که در حوزه غدیر کار کردند اشاره کرد و ادامه داد: شعارهای این ایام در سربرگ مکاتبات اداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که دعای پر فیض عرفه بصورت محوری در محل حسینیه جماران با دعوت مداح کشوری، امیر عارف، با همکاری هیأت رزمندگان اسلام برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری نشست علمی اخلاقی ویژه کارکنان اداره کل در روز ولادت باسعادت امام نقی«ع» و برپایی کارگاه آموزشی غدیر شناسی با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت عروه الوثقی بیرجند در محل مکتب نرجس را نیز خواهیم داشت.

به گفته وی برای عصر ۲۶ تیرماه، برگزاری ایستگاه غدیر همراه با «جشن و پذیرایی» مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط در مردم محله، مکانی برای برگزاری تعدادی از برنامه های فرهنگی و هنری باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، به اجرای بالغ بر ۵۰۰ برنامه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: برگزاری زیارت امین الله در شب عید غدیر و زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی (ع)، مراسم خطبه خوانی غدیر و خطبه عقد اخوت در مساجد با مشارکت و همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه های این ایام است.

رمضانی از برگزاری نشست های بصیرتی تبیین جایگاه غدیر، ولایت، تبلیغ آداب و سنن عید غدیر در سطح مساجد و فضای مجازی خبر داد و افزود: برنامه “ده شب، ده مسجد” برای برگزاری شب شعر در مساجد محوری سطح شهر پیش بینی شده است.

وی با بیان این که مسابقه کتابخوانی با موضوع غدیر و خطابه های نهج البلاغه برگزار می شود، اضافه کرد: ویژه نامه غدیر به همراه مسابقات فرهنگی متنوع کتابخوانی، نقاشی، خوشنویسی با موضوع آیات و روایات ولایت و واقعه غدیر در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

به گفته وی آذین بندی مساجد، محله ها و خیابان ها، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر غدیر شناسی، اطعام روز غدیر برای نیازمندان در مسجد صدیقه طاهره (س)، راه اندازی کاروان شادی در سطح شهر، سرکشی و تجلیل از