نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مساله بعثت پیامبر اسلام نیازمند کار پژوهشی و تولید محتوا است و نوع تعلیمات حضرت محمد (ص) بهترین نشانی براساس حقانیت محسوب می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ضمن تبریک و تهنیت مبعث خاتم الرسل پیامبر اکرم (ص) افزود: از مسائل خیلی مهمی که در مساله بعثت است، اخبار به این بعثت عظیم پیغمبر آخرالزمان است که دو منبع بسیار مطمئن دارد و یکی متن خود قرآن است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) همه را دعوت به اسلام می‌کند در حالی که حساسیت آنها (بزرگان ادیان دیگر) را برانگیخته و دنبال نقطه ضعف می‌گردند اما هیچ نقطه ضعفی نمی‌بینند؛ در همه جای قرآن تصریح دارد این بعثتی است که در متن کتب خود شماست حتی به نام پیامبر اسلام (ص)، در حدی که خداوند می‌فرماید «یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ » گروهی که ما بر آنها کتاب فرستادیم، (محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حقّانیّت) او را به خوبی می‌شناسند همان گونه که فرزندان خود را.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هم در تاریخ مسلمانان و هم تاریخ غیرمسلمانان در برابر این آیات هیچ کدام نتوانستند تکذیب کنند البته اگر جای تکذیب می‌داشت از هیچ تلاشی فرو نمی‌گذاشتند و به عنوان یک نقطه ضعف از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: آنها منتظر این بعثت بودند، اخبار آنها به خصوصیات و پیغمبر آخرالزمان و حتی جانشینان او تصریح دارد لذا مبعث پیامبراسلام (صلوات الله علیه) را در باطن کاملا یقین داشتند اما به دلیل مسائل نفسانی قبول نمی‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بخشی دیگر عین متون کتب سلف است؛ درست است که کتاب‌هایشان تحریف شده اما مواردی نیز سالم مانده، در بعضی از مدارک که کمتر تحریف شده است، در همین انجیل‌های موجود هم در مورد خصوصیات پیامبر آخرالزمان هم به اسم پیامبر خاتم همان گونه که قرآن گفته حضرت عیسی (علیه السلام) به نام احمد، پیامبر خاتم را بشارت داده است.

وی گفت: در نوشته‌های جاماسپ حکیم ایرانی، خصوصیاتی از پیامبر خاتم (ص) و مهدی آخرالزمان (عج) که از اولاد پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) است تصریح می‌کند و چه خوب است سازمان‌هایی که کارشان پژوهش است این موارد اولیه را تنظیم کنند در سطحی که بتوانند به جامعه ارائه دهند.

امام جمعه بیرجند افزود: نسب به شایعاتی که علیه این مسائل است باید علاوه بر پاسخ، تهاجم کرد؛ بسیاری از این مسائل غیرقابل انکار است و یکی از منابعی که می‌شود خیلی روی آن کار کرد، نوع تعلیمات پیامبر اسلام (ص) است و در جهت آن فرمولی که انسان‌ساز است، از مسلمانی و نامسلمانی بگذریم بهترین نشانی است که براساس حقانیت است.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی تقدیر و حجت الاسلام حامد شاه‌بیکی به عنوان مسوول جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی معرفی شد.