?استاندار خراسان جنوبی گفت:شناساندن مفاخر علمی به جوانان موجبات پیشرفت در همه عرصه ها را رقم می زند.
?نماینده عالی دولت با حضور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پروفسور صدقی، خراسان جنوبی را مهد علم، فرهنگ و هنر خواند که مفاخر فراوانی را تربیت کرده و زادگاه مشاهیری همچون آیت ا… تهامی،آیت ا… نابغ آیتی،پروفسور معتمدنژاد، پروفسور گنجی و… می باشد.
?به گفته وی؛ تجلیل از شخصیت های ماندگار علاوه بر ترویج اخلاق حسنه قدرشناسی، می تواند الگوسازی برای جوانان را نیز به همراه داشته باشد.
?معتمدیان با تأکید بر لزوم تبیین آثار و افکار بزرگان و یادکرد از زحمات آنها در عصر حاضر خاطرنشان کرد: بدون تردید اشاعه فرهنگ تقدیر از نخبگان به دلیل نقش بی بدیل شان در تکامل ظرفیت های علمی و فرهنگی و ایجاد روحیه نشاط و پویایی بین اندیشمندان و اقشار مختلف از رسالت های حوزه های فرهنگی است .
?استاندار خراسان جنوبی در ادامه به تشریح برنامه های توسعه ای دولت در شهرستان طبس پرداخت و گفت: بهبود وضعیت راه ها یکی از مطالبات مردم است و از آن جایی که محور طبس از کریدور های اصلی استان به شمار می رود برای رفع این نیاز هماهنگی هایی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.
?وی افزود: تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای محور فردوس- بجستان و اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برای تزریق اعتبار لازم به پروژه طبس – بشرویه از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.
?به گفته وی؛ به جهت بهبود وضعیت ارتباطات شهرستان طبس با استان های کرمان، یزد و اصفهان نشست هایی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و ازآن جایی که مسئولیت اجرای این پروژه ها با شرکت زیرساخت است برای تخصیص اعتبار و اجرای کار هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
?استاندار در ادامه سخنانش از رایز نی های انجام شده برای سرمایه گذاری دولت از طریق شرکت شستا گفت و تصریح کرد: به زودی سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار میلیاردی در راستای توسعه فرآوری ذغالسنگ طبس اتفاق خواهد افتاد.
?معتمدیان افزود: در پی سفر سه ماه پیش وزیر نیرو و بازدید از نیروگاه حرارتی، هفته گذشته موافقت رییس جمهور با واگذاری پروژه احداث کارخانه فرآوری فروسلیس آلومینیوم توسط کشور قزاقستان اخذ شد و این پروژه تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.
?وی آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از نیروگاه طبس، تأمین مسکن روستایی و شهری و تأمین زیرساخت های لازم برای احداث شهرک گلخانه ای را از دیگر اقدامات دولت در راستای اشتغالزایی و رفع نیازهای شهرستان برشمرد.