رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای بهره‌وری و تولید مناسب، باید از  فضای گلخانه‌ای استفاده کرد، اظهار کرد: مجتمع‌های گلخانه‌ای برای جمعیت فارغ التحصیل کشاورزی استان بستر مناسبی در راستای ایجاد اشتغال است.

غلامرضا قوسی، امروز دوشنبه ۲۵ آذر در مراسم تکریم و معارفه مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی استان عوامل تولید همچون آب و خاک و غیره را برای بهره وری و تولید بیشتر داریم، گفت: شرایط اقلیمی استان ما به گونه‌ای است که با پیش بینی هواشناسی، شاید بتوان جلوی بعضی خسارت‌ها را گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی به دلیل محدودیت و خشکسالی‌های چندین ساله، باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

قوسی ادامه داد: همچنین بسیاری از عوامل خسارت‌زا را می‌توان با ایجاد گلخانه‌ها مدیریت و درآمد مناسبی را نصیب بهره‌برداران کرد.

وی با بیان اینکه ادامه حیات کشاورزی در خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی و منابع محدود، منوط به توسعه گلخانه‌ها است، افزود: شرکت شهرک‌ها، بستر مناسبی برای حمایت و هدایت مناسب مباحث کشاورزی در استان است که می‌تواند علاقه مندان و فارغ التحصیلان کشاورزی را برای توسعه کشاورزی، ترغیب کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی سجادی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: اگر چنانچه ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی نقش خود را درست انجام دهیم، هیچ نارضایتی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه مردم تحلیل خوبی از عملکرد ما دارند و ما باید در هر دستگاهی کار خود را به درستی انجام دهیم، تصریح کرد: گلخانه بسیار مهم است و نگاه کشوری خوبی به آن شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از بحث گلخانه در دنیا بسیار استقبال شده و بازدهی مناسبی دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد، ادامه داد: اکنون که بحث نهضت گلخانه‌ای شکل رسمی در استان گرفته، باید فرهنگ‌سازی مناسب برای احداث و استفاده از گلخانه‌ها صورت پذیرد.

در پایان این مراسم از زحمات “محمدحسین اکبری” تقدیر و “مهدی سورگی”، به عنوان مدیر جدید شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی، معرفی شد.