معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز گشت‌های انتظامی و نظارتی در استان افزایش می‌یابد و هر یک از دستگاه‌ها سهم خود را در کاهش سرقت انجام دهند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز سه‌شنبه در دومین نشست کارگروه پیشگیری از سرقت که در دادگستری استان برگزار شد، افزود: مرخصی عید طبق تاکید رییس قوه قضاییه شامل سارقان سابقه‌دار نمی‌شود و قضات نسبت به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن خیلی از امور، دستگاه‌ها می‌توانند با هوشمندسازی نسبت به کاهش سرقت‌ اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: ساماندهی در زمینه خریداران ضایعات در استان وجود ندارد که مورد تاکید است در مبادی ورودی و خروجی شهر دوربین‌های پلاک‌خوان برای خارج نشدن اموال سرقتی در بین ضایعات، وجود داشته باشد و در ایست و بازرسی‌ها هم به این مساله توجه شود.

وی افزود: درخصوص دوربین‌های شهری مواردی را که در شهر نیاز است، پلیس اعلام کند تا به شهرداری ابلاغ شود و شهرداری در نظر داشته باشد دوربین‌هایی که باز می‌شود حتما با نظر پلیس انجام شود.

وحدانی‌نیا گفت: در حوزه بازار هم تعاملات بیشتری را می‌طلبد تا ملاحظات مورد توجه قرار گیرد و تاکید بر نصب دوربین‌های مداربسته است زیرا جنبه بازدارندگی دارد.

وی بیان کرد: اگر در حوزه مالخرها نظارت بیشتری شود، سرقت‌ها هم تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به گلایه‌مندی‌ها در ارتباط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال در فضای مجازی گفت: می‌طلبد ملاحظات بیشتری در پلیس تخصصی فتا مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پلیس با استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانانی که در فضای مجازی تخصص دارند، بیشتر به عمق این موضوع مهم بپردازد.

وی تعیین تکلیف برخی اراضی مخروبه مربوط به دستگاه ها را نیز در کاهش جرم مهم دانست و افزود: دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام کنند.