استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت و رونق گردشگری و بوم گردی با تکیه بر ظرفیت های بومی و محلی و مذهبی  مناطق مختلف از اولویت های استان است.

محمد صادق معتمدیان عصر شنبه در حاشیه سفر به بخش مود سربیشه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از روستاهای هدف گردشگری افزود: با توجه به ظرفیت های خوب منطقه به جهت اقلیم و آب و هوای خوب و همچنین از نظر تاریخی از جمله قلعه ها و قلعه باغ ها باید ظرفیت های روستاهای شهرستان های مختلف استان براساس اولویت ها مشخص شود.
وی بیان کرد: این ظرفیت ها باید برای بهره مندی بیشتر و تامین نیازمندی ها مورد مطالعه قرار گیرد و نگاه ملی را به سمت آنها ایجاد کنیم تا شاهد رونق در بخش گردشگری و بوم گردی منطقه باشیم که یکی از اولویت های ماست.
استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث بوم گردی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته که از مهمترین آنها احیای بافت های تاریخی توسط مردم است و دولت نیز کمک های لازم را در این زمینه انجام می دهد.
وی اظهار داشت: ظرفیت های خوبی نیز در بخش صنعتی این منطقه وجود دارد که در آینده نزدیک در ستاد رفع موانع تولید مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا موانع برداشته شود و تولید رونق گیرد.
استاندار خراسان جنوبی امروز (شنبه) در دهمین روز سال نو وارد بخش مود شهرستان سربیشه شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از پروژه های زیرگذر و بولوار صاحب الزمان (عج) شهر مود بازدید کرد.
دیدار با خانواده شهید حسینی چهکند، بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک، بازدید میدانی از روستای تاریخی چنشت، زیارت امامزادگان و دیدار با نخبگان بخش مود از برنامه های سفر معتمدیان به این بخش بوده است.
وی همچنین از قلعه تاریخی مود و نمایشگاه توانمندی بانوان این بخش دیدن کرد.
مرکز شهرستان سربیشه در ۶۵ کیلومتری بیرجند است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله