استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود معلم در مقطع ابتدایی از مشکلات جدی آموزش و پرورش است که با اهتمام و برنامه‌ریزی دولت، در حال رفع شدن است.

جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: با توجه به کم‌توجهی که نسبت به دانشگاه‌های فرهنگیان در سطح کشور در سال‌های اخیر صورت گرفته، کمبود معلم و دانشجو معلم از مهمترین مشکلات است که دولت سیزدهم با جدیت این موضوع را در اولویت و دستور کار قرار داده است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که صورت گرفته است، مشکل کمبود نیرو برای ۶ سال اول تحصیل دانش‌آموزان با بکارگیری همه ظرفیت‌ها حل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: تامین زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان استان از اعتبارات ملی، متمم سفر اول یا سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: کمبود خوابگاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها در استان باید با همکاری همه‌جانبه مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رهایی از برخی مشکلات نیازمند پرهیز از سطحی‌نگری‌ است که تحقق آن منجر به همفکری و کار تیمی در حل مسائل و مشکلات می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در استان و اهمیت جذب دانشجو معلم باید از همه ظرفیت‌های استان برای هرچه بهتر برگزاری کلاس درس دانشجویان استفاده شود.

قناعت تاکید کرد: مدیران از بخشی‌نگری دوری کنند و با همه ظرفیت‌ها تصمیم‌گیری کنند تا مشکلات احصا و مرتفع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در شورای آموزش و پرورش استان مصوبه‌ای با عنوان معافیت بخش آموزش و پرورش از برخی عوارض شهرداری و صدور مجوزها صادر شده و با توجه به وضعیت خاص دانشگاه فرهنگیان این مصوبات شامل دانشگاه فرهنگیان هم می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در مورد مشکلات مربوط به رفت و آمد دانشجویان گفت: این موضوع با ظرفیت شهرداری بیرجند در اولین فرصت برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد، استانداری هم از هیچ کمکی در این زمینه چشم‌پوشی نخواهد کرد.

راهکارهای عبور از چالش‌های مربوط به ساخت دانشگاه فرهنگیان، بررسی راهکارهای جذب اعتبارات مورد نیاز، تامین خوابگاه و تصویب آیین‌نامه داخلی اعضای دانشگاه فرهنگیان از مهمترین دستور کارهای این جلسه بود

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور