معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای خراسان جنوبی، ایمن‌سازی این محدوده‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

، علیرضا عباس‌زاده  در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان تصریح کرد: ایمن‌سازی و توجه بیشتر به ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها به منزله بی‌توجهی به سایر محورها نیست بلکه نشان دهنده توجه به اطلاعات آماری موجود است.

وی به تشریح دلایل زیاد بودن تصادفات در ورودی شهرها پرداخت و گفت: با توجه به کویری و طولانی بودن محورهای مواصلاتی استان فرد به تصور اینکه دیگر به مقصد رسیده، به علائم ترافیکی کمتر توجه می‌کند که در بسیاری از موارد حادثه‌ساز می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس تحلیل آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور، شهرداری‌های استان به جز بیرجند و تا حدودی قاین در حوزه ترافیک و فرهنگ ترافیک شهری ضعیف هستند.

وی گفت: لازم است براساس تجربیات شهرداری بیرجند و با محوریت دفتر فنی استانداری، برنامه جامع و کامل در این زمینه تدوین شود.

عباس‌زاده افزود: متوسط سرعت خودروها در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی نسبت به سایر نقاط کشور افزایش ۱۰ کیلومتری را نشان می‌دهد که این موضوع نیز از دلایل افزایش آمار متوفیان جاده‌ای استان است.

وی بیان کرد: دفتر فنی استانداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های ذیربط شاخص‌های مد نظر در راستای ایمن‌سازی ۳۰ کیلومترهای ورودی شهرها را احصا کنند تا براساس آن و با برنامه زمان‌بندی مشخص نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در آستانه نوروز تشکیل می‌شود گفت: هدف از تشکیل ستاد سفر این است که با هم‌افزایی بین دستگاهی موجود، تجربه موفق سال گذشته تکرار شود.

وی تاکید کرد: لازم است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در یک ماه باقیمانده تا سال جدید، اشکالات فنی محورهای مواصلاتی استان را مرتفع کند.

عباس‌زاده با تقدیر از دستگاه‌های نقش آفرین در زمستان افزود: امسال با همکاری دستگاه‌های مرتبط تا این لحظه زمستان با کمترین دغدغه و بالاترین کیفیت سپری شده است.

وی همچنین به حضور پرشور و شعور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حضور مردم بصیر و ولایی استان وظیفه ما در خدمت‌رسانی به جامعه را سنگین‌تر می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور