#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار زیرکوه نسبت به اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در این شهرستان هشدار داد و از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند.

محمدحسین عربشاهی افزود: با توجه به آمار جدید بیماری کرونا وضعیت این شهرستان از سفید (کم خطر) به زرد (خطر متوسط) تغییر یافت.

وی بیان کرد: وضعیت هنوز در شهرستان زیرکوه به حالت عادی بازنگشته و تنها راهکار برای کنترل بیماری همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن به فرهنگ جمعی و در خانه ماندن است.

وی گفت: اگر همه مردم رعایت نکنند دوباره ویروس کرونا در زیرکوه اوج می‌گیرد و خسارات سنگین‌تری را وارد خواهد کرد.

فرماندار زیرکوه از برگزاری جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان خبر داد و افزود: در این ستاد مقرر شد اصناف و کسبه پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت کامل رعایت کنند و نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

وی اظهار داشت: روند افزایشی مبتلایان به کرونا به دغدغه و اولویت اصلی مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی و کادر بهداشت و درمان شهرستان تبدیل شده است.

عربشاهی گفت: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و بی‌توجهی برخی افراد به این نکات در چند روند گذشته شاهد روند افزایشی کرونا بوده‌ایم و تلاش ستاد مدیریت کرونا در شهرستان برای کنترل وضعیت فعلی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در صورت ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا تدابیر سختگیرانه‌تری برای مهار و پیشگیری از بیماری در شهرستان زیرکوه اعمال خواهد شد.

فرماندار زیرکوه درباره برگزاری نمازجمعه و بازگشایی مدارس هم گفت: در این خصوص منتظر مصوبه و ابلاغ ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

۱۳۲ شهرستان کشور هفته گذشته به عنوان منطقه سفید (کم خطر) معرفی شدند که از استان خراسان جنوبی نام شهرستان مرزی زیرکوه در این فهرست بود.

مسوولان اعلام کردند که تقسیم‌بندی شهرستان‌ها به مناطق سفید (کم خطر)، زرد (خطر متوسط) و قرمز (پرخطر) ثابت نیست و براساس وضعیت بیماری در این مناطق متغیر است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تعداد موارد مثبت جدید در این استان پس از چند روز روند کاهشی دیروز (دوشنبه) افزایشی و دورقمی شد.

اغلب موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی در روزهای اخیر مربوط به موارد سرپایی و سه شهرستان درمیان، بیرجند و زیرکوه بوده است.