#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: محموله جدید ۱۷ هزار و ۳۰۰ دوزی واکسن کرونا تحویل استان شد.

غلامرضا شریف زاده،به رسانه‌های گروهی گفت: محموله جدید که شامل ۱۷ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن کرونا است روز گذشته وارد استان شد تا با ورود این محموله، واکسیناسیون در استان سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: این محموله جدید شامل ۱۰هزار دوز واکسن کووبرکت و ۷ هزار و ۳۰۰ دوز واکسن سینوفارم است.

وی بیان کرد: متولدین سال ۵۸ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام‌ کنند تا بعد از دریافت پیامک نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام شود.

شریف زاده یادآور شد: بالاترین گروه سنی واکسیناسیون مربوط به ۸۰ سال به بالا است که تاکنون ۸۵ درصد پوشش داده شده است.

وی بیان کرد: استان‌هایی مانند گلستان، مازندران و خراسان رضوی که به سامانه سیب دسترسی ندارند به دلیل این که اطلاعات آن‌ها مشاهده نمی‌شود امکان دریافت نوبت دوم واکسن در استان‌های دیگر برایشان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۹ بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی در سطح استان بستری هستند که علاوه بر آن ها ۷۰ بیمار کرونا مثبت برای دریافت دارو به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

شریف زاده بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند ۱۵۰ بیمار کرونایی بستری هستند که ظرفیت در حال تکمیل است و اگر روند بستری‌ها همچنان ادامه داشته باشد مشکل ساز می‌شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به این که شانس ابتلا به بیماری کرونا در همه‌ گروه‌های سنی وجود دارد، یادآور شد: در پیک پنجم کرونا در مقایسه با پیک چهارم افراد بستری، بیشتر میانسالان و کودکان هستند در صورتی که در پیک چهارم، تعداد موارد بستری در این گروه های سنی کمتر بوده است.