برگزاری نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی توانمندی های واحدهای تولیدی و خدماتی به بازارهای مختلف است و امروزه اهمیت نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت نیز روز به روز در حال گسترش است.

برگزاری نمایشگاه، باعث ایجاد رقابت های سالم داخلی و بین المللی می شود وهمچنین توسعه دهنده گردشگری و اشتغال ملی بوده که گسترش روز افزون آن در توسعه و رونق اقتصادی نقش مهمی دارد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از برپایی ۴۵ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در قالب نمایشگاهها و بازارچه نوروزی خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب افزود: ۱۵ غرفه فروش تولیدات صنایع دستی در رشته های مختلف اعم از خراطی ، چلنگری ، حوله بافی ، چادر شب ، جاجیم بافی ، سنگ شجر و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، سوخت نگارو محرق ، تولیدات چرمی ، سفالگری ، میناکاری و… در محل نمایشگاه تجمیعی عرضه تولیدات صنایع دستی و سوغات محلی در ورودی شهر سرایان ، ۶ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در شهر آیسک ، ۴ غرفه در روستای بسطاق و ۲۰ غرفه فروش صنایع دستی و سوغات محلی در روستای مصعبی ، از جمله نمایشگاههای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان در ایام نوروز ۹۷ که تا الان به دبیرخانه ستاد سفر اعلام و قطعی شده اند.

او بیان داشت: همچنین بازارچه دائمی صنایع دستی میثم واقع در بافت تاریخی شهر سرایان با ۵ غرفه دائر خواهد بود و صنعتگران شهرستان در قالب ۶ غرفه و در رشته های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی مشهد که از ۴ لغایت ۱۱ فروردین در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار خواهد گردید ، حضور فعالی خواهند داشت.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: مجموعاً ۶ سیاه چادر عشایری برپا خواهد شد که  ۲ سیاه چادر عشایری در محل نمایشگاه ورودی شهر سرایان ، سیاه چادر عشایری در روستاهای بسطاق و دوست آباد و دو سیاه چادر عشایری در محل اقامتگاههای بوم گردی نمکزار و زرین چاه خواهد بود.

عرب افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان در ایام عید نوروز از سال ۹۰ با برپایی ۶ غرفه شروع شد و خوشبختانه با توجه به فروش خوب نمایشگاه با استقبال هنرمندان مواجه گردید و امسال مجموعاً با نمایشگاه مشهد، صنعتگران و هنرمندان شهرستان در بیش از ۵۰ غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان خواهند پرداخت.

او بیان داشت: صنایع دستی با تمام توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بر می دارد و  برای گذر از اقتصاد نفتی، پرداختن به داشته های داخلی و ظرفیت های درونی امری ضروری است که در این راستا صنایع دستی می تواند نقش موثری هم در بالا بردن نرخ بهره وری و هم ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله