#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: کارخانه‌های فرآوری مس، فلورید و شیشه ۱۳ شهریور و همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی گروه‌های جهادی در شهرستان فردوس کلنگ زنی می‌شوند.

علیرضا عباس زاده،  در جلسه بررسی پروژه های شهرستان فردوس (موضوع اجلاسیه ملی گروه‌های جهادی) اظهارکرد: در حاشیه برگزاری اجلاسیه ملی گروه های جهادی در فردوس، علاوه بر افتتاح برخی پروژه ها، عملیات اجرایی چند طرح نیز در شهرستان آغاز می شود.

وی با اشاره به اهتمام سازمان بسیج سازندگی در تخصیص ۵۰۰ تن قیر برای اجرای پروژه های عمرانی شهرستان فردوس، تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اجرای ۱۰ کیلومتر روکش راه روستایی را تا ۱۳ شهریور ماه به اتمام می رساند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، پروژه های دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس، تخصیص یک دستگاه ام. آر .آی برای بیمارستان فردوس و کلینیک دندانپزشکی، اورژانس طاهر آباد به بهره برداری می رسند و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که پروژه های دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس در دست اقدام می باشند، پس از دریافت مجوز ماده ۲۳ مابقی اقدامات لازم در زمینه این دو مجموعه صورت خواهد گرفت.

عباس زاده ادامه داد: فرمانداری در حال پیگیری موضوع تخصیص یک دستگاه ام. آر .آی برای بیمارستان فردوس است که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی در موعد مقرر محقق شود؛ اعتبارات مورد نیاز برای پروژه اورژانس طاهر آباد از محل بودجه های استانی تأمین خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که تعریض و روکش آسفالت جاده خانکوک –طاهرآباد از مطالبات چندین ساله مردم است، گفت: کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی تعریض و روکش آسفالت این محور به طول ۲۰ کیلومتر از محل محرومیت زدایی و منابع استانی انجام خواهد شد.

عباس زاده تأکید کرد: محور خانکوک –طاهرآباد علاوه بر این که برای حوزه گردشگری شهرستان دارای اهمیت است، محل تردد عشایر فردوس نیز است.

وی تصریح کرد: مدیریت بحران استانداری، پیگیری لازم را برای تکمیل سوله و باند امداد و نجات شهرستان انجام خواهد داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در خصوص انتقال مالکیت زمین چمن از شهرداری به اداره کل ورزش و جوانان، چمن مصنوعی جواد الائمه(ع) توسط  اداره کل ورزش و جوانان استان اجرا می شود.

عباس زاده یادآور شد: طرح از آبخیز تا جالیز قنات جهانی بلده، احداث ۴۷۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و بهره برداری از تعدادی از واحدهای مسکن محرومین شهرستان نیز از دیگر پروژه هایی هستند که در جریان برگزاری اجلاسیه افتتاح می‌شوند و یا عملیات اجرایی آن ها رسماً آغاز خواهد شد.

انتهای پیام