رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه پیشنهادی رییس جمهوری در حل مشکلات مردم موثر و تحول‌آفرین خواهد بود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم قابل دفاع هستند و فضای کلی کابینه آقای رییسی در مجموع قابل قبول است.

وی اظهار داشت: البته وضعیت برخی وزرای پیشنهادی هنوز قطعی نیست و در چند روز آینده هم احتمال تغییرات وجود دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شناختی که از برخی وزیران پیشنهادی دارم واقعا تحول‌آفرین خواهند بود و در حل مشکلات مردم موثر هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بتوانند بعد از کسب رای اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مطالبات مردم از دولت و شعارهای رییس جمهوری را در مقام عمل عملیاتی کنند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: در مجموع افراد توانمند و کارآمد به عنوان وزیر معرفی شده‌اند که در حوزه کاری خود تخصص دارند و انتظار می‌رود اعضای دولت سیزدهم بتوانند در کشور تحول بزرگی در بخش‌های مختلف ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت کابینه پیشنهادی معرفی برخی افراد با پشتوانه مدیریتی قوی و سابقه قابل قبول است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: با توجه به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دولت جدید در اسرع وقت، مجلس شورای اسلامی پس از تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد تا کابینه سیزدهم هرچه زودتر مشخص و مشغول به کار شود.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۳ مرداد فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را اعلام وصول کرد و در ادامه نیز بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.