معاون استاندار و سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی از تمدید تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جوی جدید و احتمال برودت هوا، لذا ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز تعطیل است و فعالیت‌ها به صورت دورکاری انجام می‌شود.

وی افزود: با ورود این سامانه جدید به خراسان جنوبی در اغلب مناطق بارش برف و باران را خواهیم داشت و کاهش محسوس دمای هوا را در پی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بابت ریزش نزولات جوی خدا را شاکریم و امیدواریم مردم با ادامه دادن همراهی‌های قبلی در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا شاهد افت فشار ناشی از مصرف بالا و در نتیجه قطعی گاز نباشیم.

وی با اشاره به احتمال بروز لغزندگی در محورهای مواصلاتی استان ناشی از بارش برف و باران ادامه داد: کماکان توصیه اکید ما به هم‌استانی‌ها این است که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و برنامه سفر خود را به شرایط بهتری موکول کنند.

عباس‌زاده گفت: چنانچه افراد ناگزیر به سفر هستند، لازم است تجهیزات ایمنی، لباس گرم و پتو به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: کنکور سراسری نیز در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه و در حوزه‌های تعیین شده برگزار خواهد شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور هشدار سطح نارنجی از نفوذ و تقویت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز تا فردا (چهارشنبه) خبر داد که وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف را در نواحی شرقی، مرکز و نیمه جنوبی استان به همراه دارد.

همچنین با تقویت و استقرار سامانه پر فشار جوی و کاهش ضخامت جو از روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، گسترش و تشدید سرما و یخبندان در استان پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به کاهش شدید دمای هوا از هفته گذشته و بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تا امروز تعطیل بوده و مدارس استان تا پایان هفته جاری غیرحضوری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور