مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: با اجرا و تکمیل طرح تامین روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس در یک سال گذشته، نوروز امسال امکان پرواز شبانه در این فرودگاه فراهم شد.

خلیل طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بدو تاسیس فرودگاه طبس طی ۳۰ سال گذشته اولین پرواز به صورت شبانه با برقراری سامانه روشنایی باند فرودگاه در شب گذشته انجام شد.

وی بیان کرد: پس از حادثه خروج قطار مسافری از ریل در سال گذشته پیگیری‌ها برای اجرای این طرح در دستور کار جدی مسئولان قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح از آذر سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: این طرح از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تکمیل شد و با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه طبس اولین پرواز شب گذشته در فرودگاه طبس به زمین نشست.

وی افزود: با شروع پروازهای پارس ایر، طرح روشنایی سطوح پروازی فرودگاه طبس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پروازهای این شرکت هواپیمایی برای روزهای چهارشنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده است.

طهماسبی بیان کرد: همچنین شرکت هواپیمایی ماهان ۲ پرواز رفت و برگشت را برای روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در این فرودگاه برعهده دارد و تعداد پروازهای فرودگاه طبس با پیگیری مسئولان استان از چهار پرواز در هفته به هشت پرواز رفت و برگشت افزایش یافت.

وی گفت: با توجه به گرمای هوای طبس انجام پروازهای شبانه در فرودگاه راحت‌تر انجام می‌شود و استمرار این پروازها در گرو استقبال مسافران است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه محورهای شهرستان طبس یکی از شریان‌های حیاتی کشور است افزود: مسافران بسیاری از این شهرستان تردد می‌کنند به همین منظور به‌روز رسانی زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی یکی از اهداف اداره کل فرودگاه‌های استان بوده است.

استان خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.