#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

بوستان خطی مهر شهر با ۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در منطقه شمال شهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبر و هنر  آیین افتتاح این طرح عمران شهری و آیلند خیابان ظفر بیرجند روز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، شهردار بیرجند، جمعی از اعضای شورای شهر و مسوولان برگزار شد.

شهردار بیرجند در این آیین گفت: بوستان خطی مهر شهر در منطقه شمال شهر بیرجند در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار با ۲ هزار و ۸۵۴ متر مربع فضای سبز و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال برای رفاه شهروندان و در راستای عدالت اجتماعی در این منطقه کمتر برخوردار احداث شد.

مهدی بهترین افزود: طرح احداث آیلند خیابان ظفر نیز با هدف ایمنی بیشتر رانندگان و زیبایی منظر شهری اجرا شد و ۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی گفت: در این آیلند و بلوار ظفر مناسبت‌سازی لازم برای معلولان نیز انجام شده است.

شهردار بیرجند از اتمام عملیات اجرایی و افتتاح پنج پروژه مهم و شاخص شهر بیرجند در اعیاد شعبانیه خبر داد و افزود: طی سه ماه گذشته ۶ پروژه از جمله سایت مدیریت پسماند شهرداری، بوستان طبیعت بند دره، بوستان خطی مهر شهر، راستگردهای خیابان‌های مدرس و پاسداران و آیلند خیابان طفر به اتمام و بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: عدالت اجتماعی در اجرای پروژه‌های عمران شهری مدنظر بوده و به‌صورت مساوی در شمال و جنوب شهر اجرا شده است.

بهترین با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ و گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: رنگ‌آمیزی ۶۰ هزار متر مربع از بلوارها و خیابان‌های شهر، نصب ۱۲ نماد نوروزی، کاشت ۹ هزار پیاز لاله، کاشت گل‌ها و نهال متنوع، برگزاری ۲ جشن محوری به مناسبت اعیاد شعبانیه در محل فرهنگسرای بیرجند، اجرای ۱۲ مورد نوروزخوانی در نقاط مختلف شهر، اهدای هزار گلدان شمعدانی بین شهروندان در نیمه شعبان و نصب تندیس سردار دلها در ورودی شهر بیرجند از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: شهرداری بیرجند برای استقبال از بهار سال آینده و اجرای طرح‌های مختلف ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

شهردار بیرجند گفت: آغاز علمیات اجرایی پارک مفاخر در میدان ابوذر بیرجند، بازسازی پارک توحید، آزادی و بلوار شهید صیاد شیرازی برای سال آینده در دستور کار شهرداری بیرجند قرار دارد.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مناطق شهری شده و در سال جاری ۴۱۴ تن قیر رایگان به شهرداری بیرجند اختصاص یافته است که با این اقدام بسیاری از مشکلات ما در زمینه آسفالت معابر شهری حل خواهد شد.