استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بسته بندی و فرآوری محصولات باید به نام منطقه و استان انجام شود، گفت: فرآوری و بسته بندی زعفران از اولویت های ما است.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم آیسک در مسجد جامع این شهر افزود: باید شرایطی فراهم شود که درآمد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی به دست مردم برسد و دلال ها سود نبردند.
وی اظهار داشت: صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت های بی نظیر استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای محصولات راهبردی از جمله زعفران، زرشک و عناب است که یکی از معضلات مساله خام فروشی این محصولات است.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه تولید، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کمک ویژه ای خواهد شد.
وی افزود: در زمینه کشاورزی و دامپروری منطقه در نشست جمع بندی شهرستان مصوباتی خواهیم داشت که امید است با اجرای این مصوبات کمکی به این قشر زحمتکش داشته باشیم.
معتمدیان عنوان کرد: در زمینه معدن هم موضوع خام فروشی معضل استان است و خام فروشی باعث می شود که ارزش افزوده معادن به خارج از استان سرازیر شود.
وی با بیان اینکه توسعه هر منطقه بر اساس ظرفیت های یکی از دلایل حضور میدانی ما در شهرستان ها است، اضافه کرد: بررسی و احصاء مشکلات به صورت میدانی تاثیرگذارتر و نتیجه مطلوب تری دارد.
وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب یکی از مناطقی که در ساماندهی تظاهرات در شهرهای مختلف خراسان نقش داشتند مردم متدین و انقلابی آیسک بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز جوانان زیادی از این خطه در هشت سال دفاع مقدس حضور جانانه داشتند.
معتمدیان افزود: مردم بخش آیسک در انتخابات مختلف مشارکت گسترده داشتند و ما قدردان همراهی مردم این خطه هستیم و وظیفه ما مسئولان است که مشکلات مردم را پیگیری و حل کنیم.
استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه به شهرستان های بشرویه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرایان شد.
دیدار با فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان سرایان، دیدار با خانواده شهدا، برپایی میز خدمت و بازدید از روستاهای عشایری از برنامه های معتمدیان در سرایان بوده است.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.
استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه گذشته ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشکلات ساکنان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی روز بعد در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس شرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبی عصر پنجشنبه در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و در سفر دو روزه ضمن بازدید از طرح ها و مجموعه های اقتصادی، با مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان دیدار کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله