#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی بر تشدید اطلاع رسانی خود مراقبتی مقابله با کرونا در فصل پاییز تاکید کرد.

، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی در نشست این کمیته گفت: بر اساس پیش بینی متخصصان بیماری‌ های عفونی، همزمان شدن کرونا با فصل پاییز و زمستان و آنفلو آنزای فصلی ممکن است شرایط را بدتر از تابستان و بهار کند.

او با تاکید بر استمرار آگاهی بخشی رسانه‌ ها به جامعه افزود: ضروری است اطلاع رسانی اقدامات پیشگیرانه را در حوزه‌ های مختلف افزایش دهیم و همچنان این هشدار به مردم داده شود که اگر مراقبت لازم را در برابر ویروس کرونا نکنند، شرایط خیلی سخت خواهد شد.

نبی زاده بیان کرد: اطلاع رسانی در حوزه واکسن آنفلو آنزا باید مبتنی بر نظر متخصصان بیماری‌ های عفونی و کارشناسان بهداشت باشد تا آن‌هایی که در اولویت استفاده هستند مانند کودکان زیر ۷ سال، افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌ های زمینه ای، واکسن آنفلو آنزا را دریافت کنند.

یر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان جنوبی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور نیمه وقت دانش آموزان در کلاس‌ ها عنوان کرد: رسانه‌ ها به ویژه صدا و سیما در این ایام با همکاری آموزش و پرورش، در زمینه تولید محتوا‌های آموزشی بهداشت و تغذیه دانش آموزان اقدام کنند.

او از آموزش و پرورش نیز خواست به دغدغه سلامت دانش آموزان توجه ویژه کنند و به والدین این اطمینان خاطر را بدهند که شیوه نامه‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس کاملا رعایت می‌شود.

نبی زاده بیان کرد: مدارس هم باید بر نحوه ورود و خروج دانش آموزان نظارت کنند و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، حضور حداقلی دانش آموزان و ضدعفونی مکرر کلاس‌ ها در حفظ سلامت دانش آموزان بکوشند.