دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: هیات نظارت بر انتخابات، بررسی‌های اولیه برای تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها را به پایان رساند.

حسین پور، امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت:  در این دوره از انتخابات ۶۰۷نفر داوطلب عضویت شدند و از این تعداد تا کنون ۳۴نفر انصراف داده‌اند.

وی افزود: صلاحیت ۵۷۳ نفر ابتدا در هیات‌های اجرایی و سپس در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها بررسی شد.

وی بیان کرد: نتایج این بررسی‌ها تا پایان وقت اداری فردا به هیات‌های اجرایی تحویل می‌دهند و فرمانداران هم تا هشتم اردیبهشت نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است می‌توانند از زمان دریافت نتیجه به مدت چهار روز اعتراض خود را تحویل فرمانداری‌ها و یا هیات عالی نظارت بر انتخابات دهند، افزود: هیات عالی نظارت استان ۱۰روز فرصت دارند به اعتراض‌ها رسیدگی کنند.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان هم هشدار داد و گفت: هر گونه گزارشی مبنی تبلیغ زود هنگام بررسی و برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: تایید صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز هم اکنون در هیات‌های اجرایی استان در دست بررسی است.

انتهای پیام