#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۵۱ نفر در این استان که سال‌های قبل از واریز یارانه جا مانده بودند، برای دریافت یارانه ثبت‌نام کردند.

غلامرضا اشرفی رافزود: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جز یک بند ص تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد.

وی گفت: افرادی که از ابتدای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی دریافت نکرده‌، به دلیل انصراف یا ثبت‌نام نکردن از سال ۱۳۹۳ تاکنون مشمول یارانه مذکور نبوده‌اند در این مرحله متقاضی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی درباره چگونگی ثبت‌نام بیان کرد: سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود، کد دستوری #کد ملی *۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری و سپس با مراجعه به نشانی اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند و تلفن ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ و سایت hemayat.mcls.gov.ir برای دریافت درخواست‌های مردم فعال است.

اشرفی از جمله مواردی که در تعیین دهک، واریز یا واریز نشدن یارانه معیشتی تاثیر دارد را درآمد کل اعضای خانوار ذکر کرد و گفت: در صورت تایید درخواست، یارانه کمک معیشتی جدید از ابتدای اجرای برنامه محاسبه می‌شود و به خانوار تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بدیهی است پس از ثبت‌نام، تمامی اطلاعات سرپرستان برای تعیین دهک به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، یارانه معوقه مطابق با دهک خانوار مربوطه از اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ به‌ حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی درخصوص معترضان به دهک‌بندی اعلام‌شده یا قطع یارانه اردیبهشت‌ ماه گفت: این افراد کماکان باید از طریق نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: با هدف تبیین طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای رسانه‌ها، جلسات ستاد تنظیم بازار، شورای اطلاع‌رسانی، فرمانداران، برگزاری میزهای خدمت در مرکز استان و شهرستان‌ها جلسات متعددی برگزار شده است.

اشرفی با اشاره به اهداف این طرح اصلاح اقتصادی دولت گفت: ارائه مستقیم یارانه کالاهای اساسی به مصرف‌کنندگان بزرگترین هدف این طرح است که با تحقق این هدف به قشر آسیب‌پذیر کمک بزرگی خواهد شد.

وی افزود: حذف ناکارآمدی‌ها و آثار منفی ارز ترجیحی، توزیع عادلانه یارانه‌ها، کمک به رفع فقر مطلق، یکی شدن یارانه‌های پرداختی، بازشناسایی مجدد خانوارهای ایرانی و ثبت‌نام جاماندگان، تکمیل پایگاه اطلاعاتی مرتبط با جاماندگان و حذف گروه‌های برخوردار از دریافت یارانه نقدی از نتایج اجرای این طرح است.