۲۴۷ فقره بازرسی از سطح بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی انجام شد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در این استان

۲۴۷ فقره بازرسی از بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها و استفاده خواهد شد، گفت: از بازه زمانی ۹ تا ۱۶ آذر امسال ۲۴۷ فقره بازرسی از سطح بازار، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی انجام شده که ۲۹ واحد متخلف تعهد کتبی اخذ کردند.

غلامرضا قوسی از تشکیل قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مهر و آبان امسال هزار تن برنج توزیع شده و توزیع سهمیه ۲۵۰ تنی آذر نیز در حال انجام است.

وی گفت: تعداد ۱۰ نفر از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا پایان سال به سازمان جهاد کشاورزی مأمور شدند تا ضمن ارائه تجربیات بازرسی خود، همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

قوسی با اشاره به تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در استان، افزود: از این میزان ۱۲ هزار تن در استان به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی گفت: میزان جوجه‌ریزی ماهانه نیز در استان از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در نوسان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی ظرفیت تولید ماهانه ۲ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ را دارد که از این میزان ۹۰۰ تن در استان به مصرف می‌رسد.