#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

◽با افزایش واردات واکسن کرونا به کشور، سهم خراسان جنوبی از محموله های جدید افزایش یافته و این بار ۳۰ هزار دز واکسن سینوفارم وارد استان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر گفت: با ورود این محموله جدید، تعداد دز تحویلی واکسن کرونا به استان برای تزریق نوبت اول و دوم به ۴۸۶ هزار و ۴۲۲ دز رسید.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: تاکنون ۲۳۸ هزار و ۴۱۴ نفر در استان دز اول تزریق واکسن کرونا را زده اند و ۱۴۴ هزار و ۶۶۲ دز نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در استان به ۳۸۲ هزار و ۵۴۲ دز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی در روز شنبه بیستم شهریورماه به ۹ هزار و ۶۶۲ نفر رسید که رکورد جدید و خوبی محسوب می شود
رئیس دانشگاه از اعلام آمادگی دانشگاه برای راه اندازی ۳ تا ۴ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: اگر سهم واکسن تحویلی به استان در محموله های جدید، افزایش قابل توجهی داشته باشد، مراکز تجمیعی جدید در چرخه تزریق واکسن فعال خواهند شد.
دکتر دهقانی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در استان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: میزان پوشش واکسیناسیون دز اول در کشور برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال به ۳۶.۳ درصد رسیده و این میزان برای استان خراسان جنوبی ۴۱.۴ درصد است
وی تصریح کرد: این میزان برای پوشش دز دوم واکسن در کشور به ۱۹.۳ رسیده و در استان خراسان جنوبی ۲۵ درصد جمعیت هدف دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.
دکتر دهقانی یادآور شد: سن پوشش واکسیناسیون در استان ۳ سال دیگر کاهش یافته است و از روز گذشته، سامانه salamat.gov.ir برای ثبت نام کلیه افراد ۳۲ سال به بالا(متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن ) باز شد.