معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی که از فردا سوم اردیبهشت عملیات ساخت و ساز مسکن خود را دوباره آغاز کنند و رونق دهند، با تایید فرمانداری‌ها تسهیلات بلاعوض و کم بهره آنها به نسبت پیشرفت فیزیکی طی ۲۴ ساعت آزادسازی می‌شود.

سید کمال الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه در بازدید از روند احداث مسکن محرومان شهرستان خوسف افزود: متقاضیان مسکن محرومان در حداقل زمان ممکن واحدهای خود را تکمیل کنند و این فرصت طلایی را از دست ندهند.

وی گفت: عده‌ای از متقاضیان، روند احداث واحدهای خود را به کندی پیش می‌برند که نیاز است در این کار تسریع کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر پیشرفت فیزیکی طرح‌های مسکن محرومان بالا باشد و به مرحله بهره‌برداری برسد، متقاضیان از آزادسازی  ۱۰۰ درصدی تسهیلات بلاعوض و کم بهره بهره‌مند می‌شوند.

وی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در سال گذشته توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد و با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه در استان گفت: از این تعداد  ۲ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده، سه هزار واحد تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و بقیه واحدها با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در دست اجراست.

میرجعفریان افزود: قبل از عید نوروز، قرار بود تعدادی از واحد مسکونی به صورت رسمی افتتاح شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، افتتاح سه هزار واحد به زودی و در شرایط مناسب رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ طرح و پروژه عمرانی نباید به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف یا عملیات اجرایی آن محدود شود اظهار داشت: در ستاد کشوری و استانی مبارزه با کرونا مصوبه‌ای مبنی برای محدودیت فعالیت‌های عمرانی در استان نداشته‌ایم و کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران باید احداث پروژه‌های عمرانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت جلو ببرند.