نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انسان در مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی نباید دچار بی‌تفاوتی و غفلت شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: همواره این نوع مرگ را بدترین مرگ نام برده‌اند.

وی با اشاره به آیه “نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ”، گفت: در غلفت انسان دچار خدا فراموشی و خود فراموشی می‌شود بنابراین هیچ خدمتی بهتر از بیدار کردن نیست و بیداری اولین منزل برای موفقیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان بیدار، راه انسانیت را با نور علم می‌پیماید و خداوند در نظام خلقت، انسان را آگاه آفریده و دارای علمی ذاتی است.

وی افزود: در آفرینش خودگذشتگی، سخاوت، علم و حکمت که جزو ارزرش‌ها به شمار می‌آیند؛ برای این عالم نبوده بلکه در عالمی دیگر معنا می‌دهند بنابراین جنبه‌های انسانی در اینجا تکون پیدا کرده و در آخرت معنا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: همانگونه که انسان در رحم رشد می‌کند اما برای عالم دنیا است، این عالم هم از جهت ارزش‌های اصیل در جهان آخرت معنا می‌شود لذا تفکر انسان بیدار، برای عالم آخرت است.

وی بیان کرد: کسی که آخرت را فراموش کرده از هر دری وارد می‌شود تا به خواسته‌های خود برسد و هیچ تعهدی ندارد اما انسان هوشیار دروغ نمی‌گوید و ارزش‌ها را زیر پا نمی‌گذارد.

امام جمعه بیرجند گفت: انسان بیدار همواره باید توجه داشته باشد که برای عالمی خلق شده که هرگز از بین رفتنی نیست، انسان بعد از مرگ حیاتی مستقل دارد و روح انسان همواره زنده است.

وی با تاکید بر اینکه در رؤیای صادقه روح انسان از جسم جدا شده و برای لحظه‌ای در عالمی دیگر سیر می‌کند یادآور شد: با تفکر مادی و فیزیکی، وجود عالمی دیگر معنا نمی‌دهد، چراکه افرادی با تفکرات مادی خیالاتی می‌بافند که خود و دیگران را گول می‌زنند و اغوای بدتر از شیطان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: روح، حقیقت انسان و کمالات آن در ارزش‌ها است، به نحوی که هرچه به جاده فطرت، عقل و دین نزدیک شویم به ارزش والای انسانی پی خواهیم برد.

وی ریشه همه بدکاری‌ها را غفلت، بی‌توجهی به خود و عالم هستی دانست و گفت: کشورهای غربی و آمریکا که به عنوان شیطان بزرگ نام برده می‌شود، به حق کشی، انسان کشی و نیرنگ مشغول است و وقتی به کل جامعه بشریت تسلط پیدا کند، شرایط همین غفلت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در مدیریت‌ها، ارزش‌های انقلاب پیاده شود افزود: به کارگیری انسان‌های نالایق بر دوش مردم و سپردن کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک و نورچشمی یکی از بدترین ظلم‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اساس ظلم و سنت سیئه‌ای را ایجاد کند، در تمامی گناهانی که بر او بار شود، شریک است.