مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی تربیت مربی طرح نوین آموزش قرآن کریم، با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در حوزه فرهنگ گفت: توانمند سازی شبکه فرهنگی استان از ملزوماتی بوده که باید بیش از پیش مورد توجه جامعه قرآنی باشد.
علی فرخنده در مراسم اختتامیه دوره آموزشی تربیت مربی طرح نوین آموزش قرآن کریم (طرح بشری)، با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در حوزه فرهنگ بیان کرد: توانمند سازی شبکه فرهنگی استان از ملزوماتی بوده که باید بیش از پیش مورد توجه جامعه قرآنی باشد.

وی سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استاندارهای بین المللی اسلامی را یکی از مهم ترین اهداف طرح دانست و گفت: ترغیب به یادگیری قرآن، آسان سازی تلاوت با صدا و لحن خوش و توجه به تجوید عملی شامل فن و هنر تلاوت قرآن کریم براساس تلفظ صحیح حروف و اصوات با لهجه فصیح عربی از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

گفتنی است؛ این دوره آموزشی به مدت ۳ روز با حضور استاد کشوری ابراهیم کرمانی نژاد مدیر کل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های امور قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شهرستان بیرجند برگزار شد و ۲۰۷ نفر از مربیان قرآن خراسان جنوبی، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور