آقای  دکتر مروج الشریعه که در دور دوم سفرهای شهرستانی خود به قاین سفر کرده در شورای اداری و جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی، از تزریق ۱۳۰ میلیارد تومان به کارخانه فولاد قاین در یک ماه و نیم گذشته خبر داد و گفت: بخشی از ماشین آلات این کارخانه نیزتامین شده است.

استاندارهمچنین از تامین ردیف بودجه پادگان قاین خبرداد.

محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در دور دوم نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که در شهرستان قاینات برگزار شد افزود: برای برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی باید قبل از برگزاری جلسه هیأت سه نفره ای به شهرستان ها عزیمت کرده و در جلسات مشترک با فرماندار و بخشداران مشکلات را احصا و در جلسه راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مشکلات شهرستان را مطالبه کنند تا مدیران استان پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: مردم حقوقی دارند که مسئولان باید به آن واقف بوده و آن را رعایت کنند و خدمت رسانی به مردم و ایجاد فضای شغلی و ایجاد اشتغال پایدار برای رفاه حال مردم مهمترین حقی است که مردم بر گردن مسئولان دارند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تسریع در پاسخگویی و تسهیل امور مردم از جمله مهمترین مواردی است که باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
وی از پیگیری و رفع مشکل فولاد قاینات خبر داد و در خصوص پادگان هم اظهار امیدواری کرد بزودی تعیین تکلیف و کار آغاز شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به برگزاری دور دوم جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان اظهار داشت: سومین جلسه از دور دوم سفرها در شهرستان قاینات برگزار می شود که پیگیری ۱۲ مصوبه جلسه قبلی در دستور کار است.
محمدرضا آرین گفت: بررسی مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، تخفیف ۸۰ درصدی واگذاری زمین در شهرک صنعتی، پیگیری تعیین تکلیف معدن مس ورزگ، پیگیری تعیین تکلیف منطقه نمونه گردشگری و احداث بازارچه صنایع دستی خضری دشت بیاض از عمده مصوبات جلسه قبل در شهرستان قاینات بود که عملیاتی شده است.
فرماندار قاینات هم گفت: هفته دولت نماد خدمت رسانی است و در هفته دولت امسال بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۳۴ پروژه با اعتبار ۴۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان شروع شده است.
محمد کریمی افزود: در راستای تکریم مردم خواستار تفویض اختیار در خصوص صدور مجوز احداث واحدهای گلخانه ای، احداث واحدهای دامی و انتقال آب و مرمت قنوات به مدیریت جهاد کشاورزی قاینات هستیم.
وی گفت: با مساعدت استاندار تمامی استعلامات جز شرکت توزیع برق و اداره کل راه و شهرسازی در شهرستان انجام می شود که در صورت تفویض اختیار به این ادارات بخش قابل توجهی از مشکلات مردمی رفع می شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم تعیین تکلیف پادگان قاین، آهک هیدراته، منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی و فولاد قاینات که از پروژه های نیمه تمام شهرستان است با مساعدت و راهنمایی استاندار به سرانجام برسد.
امام جمعه قاین هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: خوبی ها و انجام خدمات مسئولان باید برجسته شود تا الگویی برای سایرین باشد.
حجت الاسلام علی رحمانی افزود: تعیین تکلیف و پیگیری راه اندازی پادگان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ بوده و فولاد قاینات از خواسته های مردم است.
شهرستان قاینات با جمعیت ۱۱۶ هزار و ۱۸۱ نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و ۸ دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله