رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هفت نفر از کشاورزان خراسان جنوبی برگزیده ملی شدند که یک نفر به نمایندگی لوح افتخار از رئیس جمهور دریافت کرد.

 مهدی جعفری افزود: ۱۴ شهریورماه جاری همزمان با آغاز نمادین سال زراعی جدید که با حضور رئیس جمهور، وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، از ۱۷۱ کشاورز برگزیده و ۳۸ گندمکار پیشرو تجلیل به‌عمل آمد که این افراد لوح تقدیر و مدال یادبود دریافت کردند.

وی یادآور شد: در این مراسم استان خراسان جنوبی با دریافت هفت لوح تقدیر از مجموع رشته‌های مورد ارزیابی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد، این کشاورزان در ۱۵۰ رشته و از میان ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: هفت کشاورز پیشرو استان شامل صادق حسینی (شرکت سهامی زراعی نمونه) از سربیشه، علیرضا رحیمی (تولیدکننده نمونه محصولات گواهی شده باغی) از زیرکوه، ربابه جوادی (زن کارآفرین روستایی) از فردوس، حسن فتحعلی‌زاده (خیر و حامی نمونه منابع طبیعی و آبخیزداری) از فردوس، رمضان میرزایی نسب (مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان‌زدایی) از فردوس، عبدالطیف آبدار (مجری کانون یادگیری) از درمیان، محمدرضا جلالی‌خواه (گندم کار پیشرو با عملکرد ۹ هزار و ۱۲۸ کیلوگرم در هکتار) از شهرستان سربیشه در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع ١۴ نفر که به نمایندگی از کشاورزان نمونه ملی لوح افتخار خود را از رییس جمهور دریافت کردند،” رمضان میرزایی نسب” (مجری نمونه پروژه مشارکت مردمی تثبیت شن و بیابان زدایی) از شهرستان فردوس خراسان جنوبی موفق به این افتخار شد.

جعفری افزود: از مجموع ۵٠ برگزیده استانی انتخاب هفت برگزیده ملی نشان از اوج افتخار کشاورزان این استان دارد.

وی یادآور شد: ما برای ایجاد سهم ویژه استان در افتخارات ملی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را در دستور کار قرار داده‌ایم که جزییات آن را به‌زودی اعلام خواهیم کرد.