#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه در خراسان جنوبی، ۱۴۴ نفر سهمیه جذب دستگاه قضایی استان خواهند شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی روز جمعه در بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه که همزمان در سراسر کشور در مرکز استان برگزار شد، افزود: این آزمون بعد از چهار سال به جهت پیگیری‌هایی که در قوه قضاییه صورت گرفت، امسال در سراسر کشور برگزار شد.

وی گفت: با این آزمون بخشی از کمبود کادر اداری دستگاه قضایی کشور و به‌تبع آن، استان خراسان جنوبی برطرف خواهد شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: هزار و ۶۲۱ نفر در این استان متقاضی شرکت در آزمون بودند که از این تعداد ۷۷۱ نفر خانم معادل ۴۷.۵ درصد متقاضیان و ۸۵۰ نفر آقا معادل ۵۲.۵ درصد را تشکیل دادند.

وی افزود: تعداد غایبان این آزمون ۲۳۳ نفر هستند که از این تعداد، ۹۳ نفر خانم و ۱۴۰ نفر آقا بوده‌اند.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: تعداد ۱۴۴ نفر سهمیه جذب دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی خواهند شد و با شرایط و ضوابطی که اعلام شده، بعد از مراحل گزینش در دادگستری استان و حوزه‌های قضایی خراسان جنوبی به‌کارگیری خواهند شد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال نخبه‌گزینی هم هستیم و در این آزمون با شناسایی افرادی که از علم و دانش برتر برخوردار باشند برای جذب و به‌کارگیری آنان اقدام خواهد شد البته این به‌کارگیری پس از مراحل گزینش و استعلامات لازم صورت می‌گیرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: امیدواریم از بین جوانان جویای کار مٶمن و متعهد استان که دارای شرایط و ضوابط استخدامی باشند، پس از موفقیت در این آزمون و گزینش، در دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی به‌کارگیری شوند.

وی امروز به همراه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی از محل برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه که در دانشگاه‌های بیرجند و پیام نور برگزار شد، بازدید کرد.