#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از مردم و خیرین دعوت کرد ضمن مغتنم شمردن هفته احسان و نیکوکاری که امسال عنوان “عیدی برای همه” را بر خود دارد، در آخرین روزهای سال، امید و نشاط را مهمان خانه‌های نیازمندان کنند.

 پیام جواد قناعت به مناسبت “روز احسان و نیکوکاری” با این کلام مقام معظم رهبری آغاز شد که “هرچه در راه خدا می‌دهیم، برای ما می‌ماند و در حقیقت برای «من» واقعی خودمان خرج کرده‌ایم. هرچه برای خودمان نگه می‌داریم، در حقیقت برای ما نمی‌ماند و مثل همه چیز دیگر دنیا از بین خواهد رفت. من در این خصوص اعتقاد راسخ دارم و هیچ نقطه‌ غباری در ذهنم نیست”.

وی ادامه داد: احسان و نیکوکاری از سنت‌های حسنه و از پرشکوه‌‏ترین جلوه‌ های انسانیت است که از دیرباز در ایران، این دیار مهربانی و محبت رواج داشته و مردمان این سرزمین با تأسی از اولیای الهی همواره یاریگر هموطنان محروم خود هستند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در همین راستا و به مصداق حدیث شریف امام صادق (علیه السلام) که فرمودند؛ “خداوند بزرگ فرموده، مردم خانواده من هستند پس محبوب‌ترین آنها نزد من، کسانی هستند که به مردم مهربان‌تر بوده و در تامین نیازهایشان کوشاتر باشند”، رسیدگی به محرومان و قشر ضعیف جامعه در شمار اهداف عالیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: قافله‌سالار اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم )، معمار کبیر انقلاب (قدس سره) برای تحقق این امر، فرمان تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را در ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ صادر کرد تا همه ساله مردم نیکوکار کشورمان در این روز که به‌درستی “روز احسان و نیکوکاری” نام گرفته، با کمک‌های ارزشمند خویش به یاری نیازمندان و محرومان بشتابند و حس نوع‌دوستی خود را بیش از پیش نمایان سازند.

قناعت افزود: اینجانب با تبریک ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از برکات ارزنده انقلاب اسلامی به همه تلاشگران خدوم این نهاد در خراسان جنوبی که خدمات خالصانه آنها منشأ خیر و برکت فراوان است، از مردم نجیب و نیکوکار استان که همواره در نوع‌دوستی و احسان پیشقدم بوده‌اند، دعوت می‌کنم ضمن مغتنم شمردن هفته احسان و نیکوکاری که امسال عنوان “عیدی برای همه” را بر خود دارد، با شرکت در این همایش نوع‌دوستی و مهرورزی در آخرین روزهای سال، امید و نشاط را مهمان خانه‌های نیازمندان کنند، باشد که در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، گل لبخند مهمان چهره مظلوم کودکان طعم فقر چشیده شود.

جشن نیکوکاری همزمان با هفته احسان و نیکوکاری به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خانواده‌های نیازمند، از پنجشنبه ۱۲ اسفند با شعار «عیدی برای همه» همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

مردم، خیرین و نیکوکاران می‌توانند از روش‌های مختلفی برای شرکت در جشن نیکوکاری اقدام کنند که شامل مراجعه حضوری به پایگاه‌های جمع‌آوری کمک و کمیته امداد استان، مراجعه به سایت کمیته امداد و استفاده از کد دستوری #۰۵۶*۱*۸۸۷۷* است.