استاندار خراسان جنوبی گفت: بیشترین مواجهه مردم در رسیدگی به امور خود با نیروی انتظامی بوده و این نیرو در واقع محور، وسیله و سازمانی برای ایجاد عدالت در جامعه و احقاق حقوق مردم است.

“حمید ملانوری” روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقارن آن با ماه ربیع‌الاول افزود: نیروی انتظامی در قالب خدماتی که انجام می‌دهد در همه شهرها، روستاها و مناطق مختلف حضور دارد و مردم برای رسیدگی به امور خود و اینکه به حق و حقوق خود برسند ابتدا با نیروی انتظامی مواجه می‌شوند لذا نیروی انتظامی ملجأ، مأوا و پناه مردم در هر شرایطی است.

وی گفت: زمینه‌سازی برای تحقق اهداف انقلاب، آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق دستورات و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در پیشبرد کشور بر صراط مستقیم و مسیر سعادت و پیشرفت، همه و همه به وسیله نیروهای مقتدر انتظامی به وجود می‌آید.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با خدمات مطلوب این مجموعه است که ما می‌توانیم در فضای بانشاط و آرام و با خاطر آسوده در این مسیر قدم برداریم و به مردم و نظام خدمت کنیم.

وی این اقدامات نیروی انتظامی را مصداق واقعی جهاد در راه خدا برشمرد و اظهار داشت: مبارزه با فساد، ناهنجاری و بی‌عدالتی به این جهت که امنیت و آسایش مردم فراهم شود و در آرامش زندگی کنند، همگی مصداق جهاد در راه خدا است.

ملانوری گفت: براساس آیات و روایات، خدای بزرگ به همه کسانی که در راستای تامین امنیت مردم به مبارزه می‌پردازند و جهاد می‌کنند، دوستی خود را وعده داده است.

وی اضافه کرد: هفته نیروی انتظامی بهانه‌ای برای به نمایش گذاشتن فعالیت‌ها، اقتدار و حضور در صحنه نیروهای انتظامی محسوب می‌شود که امنیت، آسایش و آرامش جامعه مدیون زحمات آنان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی انتظامی از یگان‌ها و سازمان‌های بزرگی است که نه فقط نظم بخشیدن به جامعه در حوزه امنیت و مبارزه با ناهنجاری‌ها، کج رفتاری‌ها، فساد، قاچاق و برهم زنندگان امنیت و ایجاد نظم و انضباط در سطح شهرها و روستاها را برعهده دارد و البته اینها وظایف بسیار سنگینی است بلکه زیرساخت تمامی امور جامعه اعم از توسعه و همه اقدامات اجرایی را به گونه‌ای نیروی انتظامی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از این اقدامات بدون امنیت امکانپذیر نیست افزود: احساس امنیت و آرامشی که در جامعه وجود دارد و زمینه‌های امن برای سایر فعالیت‌ها حاصل زحمات شبانه‌روزی خانواده بزرگ نیروی انتظامی در کنار سایر اقداماتی است که یگان‌های نظامی، امنیتی، قضایی، همکاران ما در شوراهای تامین و دستگاه‌های متولی حوزه امنیت انجام می‌دهند.

ملانوری بیان کرد: امنیت حاکم بر کشور، مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و هزینه‌های مادی و معنوی بسیار سنگینی است.

وی با قدرشناسی و قدردانی از زحمات نیروهای انتظامی خراسان جنوبی برای حضور مقتدرانه در تامین نظم و امنیت گفت: نیروی انتظامی استان جدای از وظایف معمول، در مدیریت کرونا نیز حضور جدی و موثر داشته که قابل تقدیر است.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان امروز به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل ستادی و استانی در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

هفدهم تا بیست و سوم مهر ماه هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» نام دارد.