مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راهیابی ۱۰ دانش آموز استان به مرحله سوم المپیادهای علمی دانش آموزان کشور خبر داد.

 سید علیرضا موسوی نژاد در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: آقایان مرتضی مرتضی نژاد، محمدرضا مهدی پور، مهدی اصغری، علیرضا براتی، سید متین جوادی مقدم، هومن عظیمی نیا، یونس فلاحت، امیرلعل و خانم‌ها فاطمه حسنی و نگار مهرجو با قبولی در مرحله دوم المپیادهای علمی کشور، به مرحله سوم و دوره تابستانی راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درخشش دانش آموزان مستعد و باهوش استان در المپیادهای علمی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را مرهون تلاش‌های اولیای عزیز و کوشش پدرانه ومادارانه معلمان مؤمن، متعهد، انقلابی و ولایتمدار بهارستان علم و ادب دانست.

موسوی نژاد یادآور شد: این عزیزان دانش‌آموز دبیرستان‌های شهید بهشتی دوره دوم قاین، دبیرستان نمونه خیامی قاین و دبیرستان دخترانه فدک قاین بودند.

مؤلفه‌های مهم در پروژه مهر

وی با اشاره به آغاز فعالیت شورای پروژه مهر خراسان جنوبی با تشکیل هشت کارگروه زیرمجموعه، اظهار کرد: پروژه مهر نماد فعالیت‌های اثربخش، در مسیر اجرای برنامه‌های تحول آفرین و تحصیل بدون دغدغه دانش آموزان برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت است.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ساماندهی مناسب نیروی انسانی، احصاء نیازمندی‌ها در تمامی زمینه‌ها و شاخص‌ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: لازمه تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های فرایند تعلیم و تربیت داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه انقلابی، تعاون، همدلی و جهادی است.

ضرورت نظارت بر توزیع عادلانه امکانات

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تصریح کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات، ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق، ساماندهی کلاس‌های زیر نرم، توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعات موظفی تمامی نیروهای شاغل نظارت شده تا در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

به گفته موسوی نژاد، مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه‌های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی‌ها سرلوحه کار همه مدیران از صف تا ستاد قرار گیرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور