معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقد و نظارت منصفانه وظیفه خطیر رسانه‌ها است و با توجه به تاثیرگذاری رسانه‌ها در جامعه باید در این مسیر به درستی گام برداشته شود.

 سید محمدرضا طالبی در آیین نکوداشت روز بسیج رسانه در بیرجند اظهار داشت: نقد بر عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها و هر کسی که به نوعی در بدنه حاکمیت نقش ایفا می‌کند کار اصحاب رسانه است.

وی افزود: از حوزه رسانه انتظار می‌رود که نقادی منصفانه داشته و اگر جایی کوتاهی و قصوری است، مطالبه‌گری شود اما از طرف دیگر اقدامات خوب هم برای مردم بازگو شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اصحاب رسانه به عنوان سفیران گمنام انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: خبرنگاران در عین گمنامی به نحو احسن به وظیفه خطیر و بزرگی که دارند به خوبی عمل می‌کنند.

طالبی با بیان اینکه یکی از وظایف خطیر رسانه بالا بردن سطح اطلاعات جامعه است، بیان کرد: اصحاب رسانه با معلومات، سواد علمی و تلاش روزافزون اطلاعات جامع و کاملی از مراکز معتبر جمع‌آوری به صورت روزانه به سمع و نظر مردم می‌رسانند و مردم از این اطلاعات جامع و کامل که به صورت صادقانه و عادلانه منتشر می‌شود، استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: حُسن کار شما در این است که عادلانه، صادقانه و منصفانه رفتار کنید و مخاطب شما هم وقتی می‌بیند که این نگارش در نشریات، اخبار و اطلاعات شما به چشم می‌خورد قضاوت بسیار خوب، عادلانه‌ و اطمینان‌بخش نسبت به حوزه رسانه دارد.

طالبی با بیان اینکه در موضوع پیروزی انقلابی اسلامی بسیار نقش رسانه تاثیرگذار بود، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هم خبرنگاران همراه فرماندهان در خط مقدم در حال مستندسازی صحنه‌های رزم دلاورمردان نظام جمهوری اسلامی بودند و اسلحه خبرنگاران دوربین آنان در خط مقدم بود.

وی افزود: در مقاطع مختلف انقلاب و نظام، خبرنگاران و رسانه‌ها به بهترین وجه به وظایف خود عمل کردند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جهاد تبیین هم رسانه‌ها سنگ تمام گذاشتند، بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران توفیقات بسیار خوبی در سطح بین‌المللی، ملی و خراسان جنوبی داشته‌ایم، در دولت سیزدهم هم اقدامات بسیار خوبی در سطح جامعه رقم خورده و یکسری از طرح‌هایی که روی کاغذ بود، در دولت سیزدهم اجرایی و شما به نحو احسن به رشته تحریر درآورده و مستندسازی کردید.

طالبی افزود: در این حوزه انتظارت بیش از این است که اکنون کار می‌کنید، جهاد تبیین به فرمایش رهبری یک فریضه فوری و ضروری است که باید در حد ضرورت بر روی آن سرمایه‌گذاری و توجه کرد.

وی اظهار داشت: اگر چه در حوزه جهاد تبیین اقدامات خوبی در نشریات و فضای مجازی ما رقم می‌خورد اما انتظار است که بیشتر بر روی این توفیقات نظام در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی، کار تبیینی و تحلیلی انجام شود.

طالبی خاطرنشان کرد: اگر حوزه رسانه‌ای به تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب بپردازد آنگاه دشمن نمی‌تواند با امپراتوری رسانه‌ای خود بر افکار جوانان ما غالب و تاثیر بگذارد.

وی عنوان کرد: باید واقعیت‌ها و حقایق را برای جامعه به‌ویژه نسل جوان بیان شود و اگر اقناع‌سازی لازم انجام شود جوانان به حوزه رسانه غرب گرایش نخواهد داشت و انتطارات در این حوزه خیلی بیشتر از زحمتی است که می‌کشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر مقابله با دیکتاتور و امپراتوری رسانه‎ای دشمن تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید اصحاب رسانه برای تشریح خباثت‌های دشمنان وارد میدان شوند چرا که دشمنان در جنگ رسانه‌ای دستاوردهای نظام را سیانمایی می‌کنند و کار مقابله‌ای و خنثی‌سازی از ظرفیت رسانه‌ای ما برمی‌آید.

طالبی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب دشمنان برنامه‌ریزی‌های زیادی را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده و با سناریونویسی و در خیلی از جاها هم اقدامات و اهداف خود را بر علیه ما عملیاتی کرده است.

وی افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و سازماندهی گروهک‌های تروریستی بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در ادامه کودتاهای بسیاری را دشمن راه‌اندازی کرد و بعد از جنگ تحمیلی جبهه و تاکتیک و روش خود را عوض کرد و به جنگ فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل و عام فرهنگی پرداخت که به نتیجه نرسیدند.

وی با بیان اینکه دشمنان در دهه سوم انقلاب جنگ هوشمند را در دستور کار خود قرار دادند، افزود: در دهه ۹۰ هم دشمن جنگ ترکیبی تمام‌ عیار را با حدود ۲۰ مؤلفه اجرا کرد و با حملات سایبری، اقدامات فرهنگی، جنگ رسانه‌ای ایجاد اختلاف‌های مذهبی و تجهیز گروهک‌ها بر علیه ما طراحی کردند که خیلی از این مولفه‌ها را شما می‌توانید با کار جهادی خودتان خنثی‌سازی کنید.

وی یکی از مولفه‌های جنگ ترکیبی را ترویج یاس و ناامیدی در بین مردم توسط دشمنان عنوان کرد و گفت: باید مراقب باشیم، گفته و قلم ما باعث نشود که یاس و ناامیدی برجسته شود، نباید به دنبال تعریف و تمجید باشیم اما در کنار مطالبه‌گری باید واقعیت‌ها را به تصویر بکشیم و در جامعه امیدآفرینی کنیم.

۲۱ دی ماه سالروز شهادت “غلامرضا رهبر” گزارشگر شهید صدا و سیما در دوران دفاع مقدس، روز بسیج رسانه نام دارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور