استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث کارخانه طلا با رعایت ضوابط زیست محیطی بلامانع است.

” جواد قناعت در دیدار سرمایه گذار واحد فرآوری معدن طلای خونیک که به منظور بررسی راهکار‌های واگذاری زمین به احداث کارخانه طلای خونیک انجام شد، گفت: گروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط و سرمایه گذار به صورت میدانی در منطقه حاضر شده، نسبت به انتخاب اراضی مناسب انجام طرح اقدام کند.

او افزود: انتخاب اراضی به گونه‌ای باشد که هزینه تولید برای سرمایه گذار مقرون به صرفه بوده و دسترسی به زیرساخت‌ها نیز امکانپذیر باشد.

قناعت با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: واگذاری اراضی برای احداث واحد‌های تولیدی باید براساس ضوابط قانونی و طبق نظر دستگاه‌های متولی جهت صدور مجوز‌ها باشد.

جباری سرمایه گذار واحد فرآوری طلا که در دیدار، خواستار مساعدت استان در واگذاری زمین جهت احداث کارخانه طلای خونیک شد، گفت: برای احداث معدن طلای خونیک و اختصاص زمین طرح، ارزیابی زیست محیطی نیاز است.

او با تأکید بر ضرورت احداث این کارخانه، تصریح کرد: ما در این مجموعه، استخراج ۲ هزار تن کنساتره طلا را در روز خواهیم داشت.

کارخانه طلا خونیک با مساحت ۱۸ کیلومتر مربع و استخراج ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا به صورت سالانه، یکی از ۷ معدن طلای استان است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور