مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: ایجاد روحیه و نشاط در جامعه و برگزاری برنامه‌های متنوع از اهداف هفته فرهنگی استان است.

نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی  گفت: فرهنگ سازی در جامعه باید به شکلی باشد که جامعه از آن بهره‌وری کرده و آن را به عنوان یک ارزش بداند تا فرهنگ دشمن در فرهنگ کشور نفوذ نکند.

او افزود: در هفته فرهنگی امسال در استان برنامه‌ریزی‌های زیادی شده است که قالب این برنامه‌ها در جهت ایجاد روحیه و نشاط در جامعه به پیش برده می‌شود.

نخعی بیان کرد: حدود سه ماه شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای هفته فرهنگی در استان انجام شده و از چهره‌های کشوری نیز دعوت شده و با توجه به اینکه خاستگاه چهره‌های شاخص زیادی در کشور، خراسان جنوبی است در حوزه مفاخر و مشاهیر برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تقویت هویت ایرانی اسلامی، برگزاری برنامه‌های بومی محلی، جشنواره‌های مختلف، برپایی نمایشگاه، توجه ویژه به مفاخر و مشاهیر و موارد این چنینی از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی در استان است.

او عنوان کرد: در چهار شب برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود و به برگزاری موسیقی و‌ بازی‌های محلی، مسابقات جهاد تبیین و حتی فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف پرداخته می‌شود و در کل می‌توان گفت که برنامه‌های متنوع و شاد زیادی برای افزایش نشاط اجتماعی داریم.

نخعی اظهار کرد: در این هفته از قهرمانان فرهنگی و اجتماعی تقدیر و برنامه‌ها علاوه بر مرکز استان در تمام شهرستان‌ها تا نقاط مرزی بسته به ظرفیت منطقه اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر  اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: زنده شدن روحیه خودباوری یکی دیگر از اهداف برنامه‌های هفته فرهنگی است که باید در نتیجه آن به یک الگوی مناسب تبدیل شویم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور