آقای استاندار این روزها کمتر نشانه‌هایی از  نشاط در این استان را شاهد هستیم. نشاطی که گاهی در جشن مذهبی شکل می‌گیرد و گاهی در اجرای موسیقی زنده و گاهی در اجرای تئاتر بر روی صحنه و هر کدام از اینها نیز مخاطبانی دارد. نشاط معنی عام و جامعی دارد و یکی از مولفه‌های سلامت روان و سلامت جامعه است که این روزها، خراسان جنوبی از آن فاصله گرفته است. نه از مشارکت‌های مدنی در ایجاد نشاط خبری است و نه  زیرساخت‌ها برای این کارآماده است . این مشکل نه مربوط به دوران صدارت جنابعالی است آقای استاندار ، که سالهاست گریبانگیر خراسان جنوبی به خصوص شهرستان بیرجند است. می‌دانیم که حوزه فرهنگ و هنر، اگر ارجح‌تر از حوزه اقتصادی نباشد، حداقل همتراز با آن است. به خصوص در این برهه‌ای که جامعه به آرامشی احتیاج دارد که دستاورد نشاط در جامعه است. اقتضای سن جوان، نوجوان، کودک و حتی میانسال و سالمند در بین جنس مرد یا زن، برخورداری از نشاط فردی و جمعی است.  

این روزها اهالی فرهنگ و هنر منتظر تدبیر شما هستند تا با تکمیل سالن علامه فرزان که با درایت شما در حال ساخت و ساز است و نیز مجتمع فرهنگی و هنری بزرگ  اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ، دو سالن استاندارد برای برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های ملی و مذهبی در مرکز استان شکل بگیرد و دیگر شاهد حواشی برگزاری این قبیل جشن‌ها که ناشی از کمبود امکانات شهری است، نباشیم. مطمئنا حمایت قاطع شما از متولیان فرهنگ و هنر استان در بحث جامعه با نشاط، به رشد و شکوفایی هر چه بیشتر جامعه و ارامش فکر مردم کمک شایانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این روزها در کنار نهضت اقتصادی و مصرف کالای ایرانی، می‌بایست طرح جامعه با نشاط نیز در استان اجرا گردد تا با حمایت شما که نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان هستید، تبلور امید و تدبیر را در نسل جوان شاهد باشیم.

آقای استاندار، مستحضر هستید که مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای امور فرهنگ و هنر در استان، بر عهده سازمان  فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حضور شما به عنوان شخص اول و تاکید و پیگیری بر ساخت و سازهای جاری فرهنگی در سطح استان، مکانی امن را برای حضور احاد مردم فراهم می‌کند و مطمئنا این حمایت از سوی شما، حمایت دو چندان اهالی فرهنگ و هنر را در پی خواهد داشت و نقطه قوتی خواهد شد برای مدیر جوان و پر انرژی و اهل فن ارشاد که این روزها به تازگی سکاندار این سیستم شده است.

اقای استاندار، جامعه استان نیاز به نشاط دارد. نشاطی که در شان و مرتبت مردم استان خراسان جنوبی و از حقوق مسلم شهروندی و اجتماعی آنان است و مسلما با کارکرد فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگاه مدیران دلسوز و اینده‌نگر این سیستم، بهترین مکان و فضای ممکن برای برنامه‌ریزی در جهت نیل به این هدف نیز همین  اداره کل با بهره گیری از پتانسیل اساتید ، هنرمندان و اهالی فرهنگ  است. پس نگاه ویژه شما به این مجموعه و عنایت خاص به رسیدگی سریعتر به امورات مربوط به ساخت و ساز این مجموعه، قدم بزرگی به سمت جامعه با نشاط خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله