?معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، عنایت ویژه بانک ها به استان درخصوص پرداخت تسهیلات کرونایی را خواستار شد.
عابدی با بیان این مطلب در شورای هماهنگی بانک های استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای عملیاتی شدن طرح اعطای تسهیلات به اقشار و گروه های آسیب دیده از کرونا، ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان به این افراد پرداخت شده است.
?وی ضمن تشکر از ۱۰ بانک عامل استان به جهت همراهی در پرداخت تسهیلات کرونا، تصریح نمود: اعطای تسهیلات ویژه به آسیب دیدگان از ویروس کرونا ، یکی از مهمترین اقدامات دولت در شرایط موجود و در راستای حمایت از اقشار خاص است.
?معاون استاندار با اشاره به این که در بحث پرداخت تسهیلات کرونایی مشکلاتی وجود دارد، تمدید قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را تا پایان سال جاری خواستار شد.
?عابدی اظهار داشت: اختصاص تسهیلات به آن دسته از واحدهایی که خویش فرما بوده و به صورت یک نفره مشغول کار می باشند نیز باید تحقق پیدا کند.
?وی متذکر شد: افزایش دوره تنفس تسهیلات کرونا از ۲ ماه به ۶ ماه و همچنین افزایش زمان پرداخت تسهیلات از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه نیز از دیگر درخواست های استان از شبکه بانکی کشور می باشد.
?معاون استاندار ادامه داد: آن چه انتظار ماست تمدید مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان سال جاری، بازگشایی مجدد سامانه کارا برای ثبت نام متقاضیان و کاهش نرخ سود تسهیلات می باشد.
?عابدی، ایجاد تغییراتی در برخی رسته های اعلام شده و مشاغل مرتبط با رسته ها جهت بهره مندی اقشار و گروه های بیشتری از این تسهیلات را نیز خواستار شد.
?شایان ذکر است: در این جلسه که به منظور بررسی راهکارهای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برگزار شد، مقرر گشت موارد عنوان شده در قالب درخواستی مکتوب با امضای شخص استاندار از دو حوزه بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور پیگیری شود.
sapp.ir/sko_2ir