مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان تزریق منابع به ارائه دهندگان خدمت پرداخت خواهد شد. این مبلغ طی دو تا سه روز آینده به حساب ارائه دهندگان خدمت واریز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران پزشک، طاهر موهبتی در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: در هفته گذشته بحث بیماران خاص مطرح بود. نزدیک به ۶۴ هزار نفر در کشور در سازمان بیمه سلامت به عنوان بیمار خاص تحت پوشش این سازمان هستند. حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سالیانه برای بیماران خاص در کشور هزینه می‌شود و بیشترین هزینه مربوط به بیماران دیالیزی است. این بیماران ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در کشور هستند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این هزینه‌ها شامل خدمات تخصصی می‌شود.

وی افزود: از نظر سرانه هزینه بیماران هموفیلی با سرانه ۲۹ میلیون تومان بیشترین هزینه را در کشور به خود اختصاص دادند و حدود ۴ هزار و ۹۰۰ نفر بیمار هموفیلی در کشور داریم. با سرانه ۲۷ میلیون بیماران دیالیزی هستند که در رتبه دوم سرانه قرار دارند. از نظر جمع هزینه‌ها بیماران دیالیزی در مقام اول و هموفیلی در مقام دوم قرار دارد. ۲۰ هزار نفر نیز در کشور مبتلا به ام اس هستند. میانگین هزینه برای بیماران خاص نفری ۱۵ میلیون تومان در سال است.

موهبتی ادامه داد: اتفاقات خوبی در زمینه بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت رخ می‌دهد و امیدواریم نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند و نتایج مطلوب‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پرداختی به ارائه دهندگان خدمت بیان کرد: یکی از چالش‌های جدی ما تامین منابع مالی است. در سال ۹۶ داروخانه‌ها ۱۰ تا ۱۱ ماه مطالبه و دانشگاه‌ها ۱۳ ماه مطالبه و بخش خصوصی نیز در همین حدود طلب داشتند. دیروز دستور لازم داده شد که در سال ۹۷ پرداخت‌ها را منظم کنیم. مجموعه ارائه دهندگان خدمت به واسطه این بدهی‌ها دچار آسیب می‌شوند و نمی‌توانند محاسبه کنند که آیا در این ماه دریافتی خواهند داشت یا خیر. با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، قول‌های مساعدی داده شده است. در حال حاضر طلب‌های داروخانه‌های ما به اسفند ماه رسیده است.

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: پرداختی به دانشگاه‌ها نیز امیدواریم از طریق اوراقی که قرار است در سه ماهه اول دولت منتشر کند، انجام شود. در دانشگاه‌ها معوقات از محل اوراق پرداخت می‌شود و تعهد این است که ظرف ۴۵ روز اسناد بستری را تحویل ما بدهند و ۲۰ روز بعد پرداختی‌ها را انجام دهیم.

موهبتی گفت: پیگیری‌های جدی برای اخذ تخصیص‌ها به منابع مالی در حال انجام است و بعد از تزریق پول به بیمه سلامت، رسوب پول در حساب‌های بانکی خود نخواهیم داشت و امیدواریم مسئولین و سازمان برنامه و بودجه نیز حمایت‌های لازم را انجام دهند. اگر این اتفاقات بیفتد نظم و استمرار در پرداختی انجام خواهد شد. امروز ۱۰۰۰ میلیارد تومان تزریق منابع به ارائه دهندگان خدمت پرداخت خواهد شد. این مبلغ طی دو تا سه روز آینده به حساب ارائه دهندگان خدمت واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی داروخانه‌ها کمبود نقدینگی است و ما به عنوان سازمان بیمه‌گر مسئولیم به داروخانه‌ها اولویت بدهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که معاونت درمان تعهد کرده که امسال ۱۰۰ گایدلاین ابلاغ شود، اظهار کرد: این کار باعث مدیریت منابع بیمه‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند کمک بسیاری به سازمان بیمه سلامت انجام دهد، بیان کرد: امیدواریم امسال بخشی از مشکلات در زمینه الکترونیکی شدن خدمات را برطرف کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله