#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای حضور در امتحانات، ارایه کارت واکسن کرونا یا تست پی سی آر منفی برای تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه استان الزامی است.

رضا یکه خانی افزود: بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز استان در طرح واکسیناسیون پیشگیری از کرونا قرار دارند که تاکنون بیش از ۹۰ درصد این دانش‌آموزان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تاکید آموزش و پرورش بر انجام واکسیناسیون جامعه هدف است اما دانش‌آموزانی که به هر دلیلی نمی‌توانند واکسن دریافت کنند باید آزمایش پی سی آر مبنی بر مبتلا نبودن به کرونا را قبل از شرکت در امتحانات ارایه کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان و معلمان در اولویت آموزش و پرورش است و در حال حاضر برخی از این افراد نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا هم اقدام کرده‌اند.

وی گفت: تمام مراکز برگزاری امتحانات مجهز به تهویه است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک با دقت نظارت می‌شود.

یکه‌خوانی در ادامه با بیان اینکه کلاس‌های حضوری در مقطع ابتدایی هم به‌صورت گروه‌بندی برگزار می‌شود افزود: هیچگونه دغدغه‌ای نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مدارس وجود ندارد.

خراسان جنوبی دارای ۱۸۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف است.