معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از اقامت دو هزار نفر در اقامتگاه‌های بومگردی استان طی پنج روز اول تعطیلات نوروزی خبر داد.

مرتضی عربی، امروز ۳ فروردین، در بازدید از اقامتگاه‌های بومگردی شهر بیرجند اظهارکرد: طبیعت زیبا و متنوع استان با آب و هوایی بهاری و جاذبه‌های منحصر به فرد، کویرها، آبشارها، نخلستان‌ها، کشتزارها، در کنار تاریخ و فرهنگ کهن خراسان جنوبی، معماری زیبا، بافت‌ها و مجموعه‌های تاریخی و روستاهای زیبا و بی نظیر استان میزبان گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز است‌.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از این گردشگران روستاها و محیط طبیعی را برای تفریح، گذراندن اوقات فراغت و اقامت انتخاب می‌کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از فعالیت ۳۷ واحد اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تاکنون بالغ بر دو هزار نفر شب اقامت در واحدهای بوم گردی ثبت شده که عمدتا گردشگران داخلی بوده و به صورت خانوادگی مسافرت کرده‌اند.

عربی خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های جانبی در اقامتگاه‌های بوم گردی می‌توان به آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه‌های تاریخی – فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی و سوغات محلی و ارائه غذاهای سنتی و اجرای بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله