معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان خوسف اختصاص یافت.

 جواد اشرفی  در آیین شکرگزاری برداشت عناب که در روستای سیوجان شهرستان خوسف برگزار شد، افزود: علاوه براین، استانداری و دستگاه‌های تابعه برای اختصاص تسهیلات جهت تولیدات دانش‌بنیان نیز آمادگی دارند.

وی بیان کرد: در بحث تسهیلات برای محصولات دانش‌بنیانی که بتوانند فرآوری خوبی داشته، در چرخه ارزش افزوده قرار گیرند و افزایش بهره‌وری در واحد سطح را داشته باشیم همکاری می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: عناب یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به‌ویژه شهرستان خوسف است و رسانه‌های باید در بحث معرفی این محصول تلاش کنند.

وی یکی از پتانسیل‌های مهم این استان و شهرستان خوسف را تعداد زیاد روزهای آفتابی دانست و افزود: در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی شده که به شرکت ساتبا برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است.

اشرفی اظهار داشت: این قول را به تمام مردم شهرستان خوسف می‌دهیم که حتما در سطح مجموعه دستگاه‌های اداری و اقتصادی استان این هم‌افزایی و همگرایی وجود دارد برای اینکه بتوانیم در سالی که به نام دانش بنیان مزین شده، خروجی خوبی از محصولات بگیریم و بتوانیم ارزش افزوده و زنجیره تولید خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بخش تعاون می‌تواند از با برنامه‌های اجتماعی و سرمایه‌های خرد محصولات خوبی از عناب تولید کند.

امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی عملیات اجرایی کارخانه فرآوری و بسته بندی خشکبار ( عناب) سیوجان با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد تومان آغاز شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور