مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۸۵ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوازدهم در نظر گرفته شده که این تعداد حوزه ۲ برابر حد معمول است.

محمدعلی واقعی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه نهم نیز در ۳۵۴ مدرسه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: امتحانات حضوری حدود ۱۷ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تمامی تمهیدات برای برگزاری آزمون با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه همه شیوه‌نامه‌ها، پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری‌های قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون توسط مسوولان مدارس و حوزه‌های آزمون رعایت می‌شود گفت: بدین منظور ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی به منظور خرید مواد ضدعفونی کننده و مایحتاج بهداشتی در ابتدای سال تحصیلی جاری در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای صیانت از سلامت دانش‌آموزان، مکانی جدا برای دانش‌آموزان مبتلا، دارای علائم و مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

واقعی افزود: فاصله لازم برای صندلی هر دانش‌آموز، ۲ متر در نظر گرفته شده است و مراقبان سلامت در محیط حوزه‌ها و مدارس قبل و بعد از امتحانات از تجمع دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل بهداشتی و شیوه‌نامه برگزاری امتحانات حضوری به مدارس، بر ضدعفونی حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون تاکید کرد و گفت: به اولیای دانش‌آموزان اطمینان خاطر می‌دهم، نهایت دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حوزه‌های امتحانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر حضور به‌موقع دانش‌آموزان و پرهیز از تجمع در بیرون حوزه‌های امتحانی تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان حتما با ماسک در جلسه آزمون حضور یابند و با مراقبان سلامت قبل و بعد از برگزاری آزمون همکاری داشته و از دست دادن یا نزدیک شدن به دوستان خود در حوزه‌های امتحانی، جدا پرهیز کنند.

وی بیان کرد: آزمون‌های پایه نهم به صورت هماهنگ شهرستانی و با حضور ۶ هزار و ۲۴۴ دانش‌آموز دختر و ۶ هزار و ۵۹۰ دانش‌آموز پسر و امتحانات نهایی پایه دوازدهم با مشارکت ۲ هزار و ۹۷۳ دانش‌آموز دختر و ۲ هزار و ۱۵۵ دانش‌آموز پسر استان از ۲۷ اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود.