عملیات اجرایی ساخت خوابگاه خواهران با هزینه اولیه ۴۰ میلیارد تومان در دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

 هاشم داداش‌پور در ادامه سفر به خراسان جنوبی از این دانشگاه صنعتی در مرکز استان بازدید کرد.

خوابگاه خواهران با زیربنای سه هزار متر مربع و هزینه اولیه ۴۰ میلیارد تومان در دانشگاه صنعتی بیرجند ساخته می‌شود و قرار است این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در این مراسم به کمبودهای خوابگاه دانشجویی در مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود ۳۵ هزار خوابگاه مواجه هستیم.

داداش‌پور ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیرین و منابع مالی ملی و استانی در چهار سال آینده مشکل خوابگاه‌ها مرتفع شود و هیچ دانشگاهی با مشکل خوابگاه مواجه نباشد.

وی به همراه اعضای هیات‌ رئیسه و برخی مسوولان از پروژه‌های عمرانی، امکانات سراهای دانشجویی و سلف‌ سرویس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز بازدید کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند، از این دانشگاه صنعتی به عنوان دانشگاه پیشرو در شرق کشور نام برد و برنامه‌ها و چشم‌انداز ترسیم شده را گامی به جلو عنوان کرد.

وی حضور مدیران جوان را عامل پویایی و تحرک در این دانشگاه دانست و گفت: جوانگرایی یکی از شاخصه‌هایی است که براساس آن می‌توان میزان پویایی یک مجموعه را تعیین کرد و تخمین زد.

ساخت خوابگاه خواهران در دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز شد

داداش‌پور ادامه داد: جوانگرایی به عنوان مولفه اصلی تحرک و استمرار آن در هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود و هرچه دامنه فعالیت در عرصه‌های مختلف به خصوص در محیط‌های علمی و فرهنگی بزرگتر باشد، اهمیت این تحرک و پویایی بیشتر است.

وی گفت: فرصت استفاده از نیروی عظیم جوانان را هیچگاه نباید کوچک شمرد و این توسعه و پیشرفت دانشگاه در یک سال اخیر نشانگر اعتماد به جوانان دانشگاهی است که به خاطر شجاعت، صراحت، پشتکار و انگیزه زیاد در ساختار فیزیکی و علمی تحول آفرین شدند.

رئیس سازمان امور دانشجویان روز گذشته وارد خراسان جنوبی شد و با حضور در شهرستان قاینات از دانشگاه بزرگمهر هم بازدید کرد.

مراسم افتتاح محوطه مسیر دوچرخه‌سواری، زمین والیبال ساحلی و سامانه تصفیه فاضلاب سرای دانشجویی قائم آل محمد (ص) این دانشگاه با حضور وی برگزار شد.

دانشگاه بزرگمهر قاینات با سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه بیش از هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد.

مساحت کل محوطه سرای دانشجویی ۱۲ هزار متر مربع، مسیر دوچرخه‌سواری به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع، محوطه‌سازی سرای دانشجویی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع و مساحت زمین والیبال ساحلی ۳۲۰ متر مربع است.

در این بازدید که نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قاینات، خیرین و جمعی از مسوولان حضور داشتند، اتاق تندرستی دانشگاه بزرگمهر قاینات نیز افتتاح شد.

دیدار با دانشجویان بین‌الملل دانشگاه بیرجند از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان امور دانشجویان در سفر به خراسان جنوبی بود.