استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه ما این است که با وجود نیروهای جوان و خوش‌فکر و با سوابق درخشان سهامدار جدید معدن قلعه‌زری، مشکلات این واحد هرچه زودتر برطرف شود و تولید آن به ظرفیت واقعی برسد.

با حضور حمید ملانوری و مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه‌زری) راهکارهای توسعه در این معدن مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: یکی از بزرگترین مزیت‌های خراسان جنوبی وجود معادن فراوان با ذخایر قابل توجه است اما میزان بهره‌مندی ما از معادن استان بسیار کم است.

وی اظهار داشت: علت این عدم توفیق به این جهت است که بسیاری از معادن مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و در معدود معادنی هم برداشت صورت می‌گیرد.

ملانوری افزود: مواد معدنی استان به صورت خام به فروش می‌رسد که باید این کار هرچه سریعتر متوقف شود و مواد معدنی به ارزش واقعی خود عرضه شوند تا استان از مواهب آن در اشتغال‌زایی و درآمدزایی، بهره بیشتری ببرد.

وی گفت: سیاست ما در  این بازه زمانی خدمتگزاری، برنامه‌ریزی و کار بر معادن به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی تولید و توسعه در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مردم باید بتوانند به طور ویژه از عواید این ذخایر ارزشمند بهره ببرند و استان نیز باید بتواند از قبل این برداشت‌ها و بهره‌برداری‌ها، توسعه خود را پیش ببرد.

وی به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: براساس اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری، زمینه ورود بخش خصوصی صلاحیت‌دار را فراهم کرده‌ایم.

ملانوری تاکید کرد: معادن نیز باید در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در استان ورود کنند.

نشست مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه‌زری) با استاندار خراسان جنوبی به منظور بررسی مسایل و مشکلات این واحد معدنی و ارائه راهکارهای لازم در راستای توسعه شرایط موجود برگزار شد و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست حضور داشتند.

معدن مس قلعه‌زری در شهرستان خوسف و فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب بیرجند در حاشیه شمالی کویر لوت قرار دارد که به عنوان بزرگترین معدن زیرزمینی مس کشور شناخته می‌شود.

کانسار مس رگه‌ای قلعه‌زری از ذخایر قابل توجه مس در ایران بوده که به علت عیار بالای مس از اهمیت خاصی برخوردار است.